نسخه چاپی

راهكارهای جدید كاهش بار مالی قبوض برق

مدیرعامل سازمان بهره وری انرژی با تشریح راهكارهای كاهش متوسط مصرف برق مشتركان خانگی، اعلام كرد: یكی از دلایل افزایش بار مالی قبوض برق عدم مدیریت مصارف پنهان برق توسط مشتركان خانگی است.

به گزارش نما به نلق از مشرق، حسین سجادی در تشریح مهمترین راهکارهای کاهش بار مالی قبوض برق توسط مشترکان خانگی، گفت: یکی از مهمترین دلایل افزایش بار مالی قبوض برق عدم مدیریت مصارف پنهان برق توسط مشترکان خانگی است.

مدیرعامل سازمان بهره وری انرژی ایران با تاکید بر اینکه قرار دادن دستگاه ها و لوازم برقی همچون یارانه در حالت آماده به کار " استند بای" منجر به افزایش مصارف پنهان برق مشترکان می شود، تصریح کرد: مصارف پنهان حدود هشت درصد مصرف برق وسایل برقی در حالت کارکردن را تشکیل می‌ دهد که افزون ‌بر آن، عمر وسایل برقی نیز کاهش می‌ یابد.

این مقام مسئول با بیان اینکه زمانی که وسایل برقی همچون شارژر تلفن همراه، تلویزیون و سایر لوازم صوتی به برق متصل شده باشند اما از آنها استفاده نشود، موجب کاهش عمر آنها می‌شود، اظهار داشت: علاوه بر این، در این حالت بدون آنکه مشترک استفاده از لوازم برقی خود بکند انرژی الکتریکی مصرف کرده است.

سجادی به مشترکان توصیه کرد که لوازم برقی را به مدت طولانی در حالت استند بای قرار ندهند، اظهارداشت: به عبارت دیگر، در این حالت مشترک باید هزینه مصرف برقی را بپردازد که از آن استفاده نکرده است.

مدیرعامل سازمان بهره وری انرژی ایران با یادآوری اینکه در مجموع مصارف پنهان یا استندبای حدود یک درصد از کل مصرف برق کشور را به‌ خود اختصاص می‌دهد، تاکید کرد: مشترکان باید برای کاهش مصرف و به تبع آن کاهش بار مالی قبوض برق استفاده از فناوری های جدید را هم در دستور کار قرار دهند.

این مقام مسئول با اشاره به ضرورت استفاده از سامانه‌ های VSD و نقش آن در کاهش مصرف برق در ساختمان های مسکونی، تصریح کرد: این سامانه ‌ها میزان توان مصرفی را متناسب با میزان بارگیری از تجهیزات تنظیم می‌کند و اگر مو توری با بار کامل کار نکند، به همین میزان از مصرف انرژی می‌کاهد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه نصب و استفاده از این سامانه‌ ها 20 تا 50 درصد در مصرف برق صرفه‌ جویی به همراه دارد، خاطرنشان کرد: علاوه بر این، سامانه در صنعت، کشاورزی و آسانسورها هم منجر به کاهش مصرف برق خواهد شد.

۱۳۹۳/۸/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...