نسخه چاپی

سردار شریف در زاهدان تشریح كرد

خبرسازترین گفتمان‌ در رسانه‌های جهان

مسئول روابط عمومی كل سپاه گفت: ترویج گفتمان ولایت، رسالت خطیر امروز رسانه‌ها است.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، سردار "رمضان شریف" مسئول روابط عمومی کل سپاه در همایش استانی بسیج و رسانه در مرکز آموزش شهید عالی در زاهدان اظهار داشت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، دو گفتمان بر جوامع حاکم بود، یکی گفتمان کمونیستی که به مرکزیت اتحاد جماهیر شوروی و دیگری گفتمان غرب به مرکزیت آمریکا بود.

وی با اشاره به گفتمان ولایت به عنوان گفتمان سومی در جهان، افزود: گفتمان ولایت در واقع همان گفتمان انقلاب اسلامی است که در سال 57 متولد شد و این گفتمان منحصر بفرد است زیرا مبتنی بر دستورات قرآنی، وحی و نیز فرموده‌های پیامبر بزرگوار اسلام (ص) است.

سخنگوی سپاه بیان کرد: به همین منظور است که دشمن همواره درصدد این است تا گفتمان سوم که همان گفتمان انقلاب اسلامی است نتواند در دنیا گسترش یاید و با هر دسیسه و ترفندی سعی در جلوگیری از رواج آن دارد.

سردار شریف تصریح کرد: انقلاب اسلامی و گفتمان امام خمینی (ره) به سرعت در سطح جهان، خبرسازترین گفتمان‌ها شد و هر روز شاهد این هستیم که نسبت به کشورمان از رسانه‌های خارج خبر یا برنامه‌ای منتشر می‌شود.

وی گفت: مدار رسانه‌ای یک مثلث سه گانه است که این مدار ارتباطی شامل محتوای پیام، مخاطب و ارتباطی رسانه‌ای است که بین ما و مخاطبان پل ارتباطی را ایجاد می‌کند.

مسئول روابط عمومی کل سپاه افزود: به برکت محتوای پیام گفتمان انقلاب اسلامی، گوش‌ها و دل‌های بسیاری برای دریافت پیام انقلاب اسلامی در سطح جهانی وجود دارد لذا رسانه‌ها رسالت ذاتی خود را در همه جای دنیا باید متناسب با تکلیفی که برعهده دارند، انجام دهند.

سردار شریف با بیان اینکه امروز رسانه‌های انقلاب اسلامی رسالت مهمی بر دوش دارند عنوان کرد: با توجه به پیام حیات‌بخش نظام جمهوری اسلامی به عنوان میعادگاه بیداری اسلامی در دنیا دشمنان تلاش زیادی را برای خشن نشان دادن چهره اسلام انجام داده‌اند، در حالی‌که نظام اسلامی کشورمان همواره سعی داشته تا چهره رئوف و مهربان اسلام را به دنیا معرفی کند.

وی با تأکید بر اینکه رسانه‌ها باید مروج گفتمان ولایت باشند، گفت: دشمنان ما نمی‌خواهند گفتمان انقلاب اسلامی و ولایت ترویج پیدا کند و برای جلوگیری از این موضوع هزینه‌های بسیاری انجام داده و می‌دهند.

سخنگوی سپاه با بیان اینکه در استان سیستان و بلوچستان اقوام مختلفی زندگی می‌کنند، افزود: با توجه به اینکه این استان از اقوام مختلفی تشکیل شده لذا دشمن همواره درصدد ایجاد تفرقه و اختلاف در بین مردم این استان است، به همین دلیل رسالت رسانه‌های این خطه از کشورمان سنگین‌تر و مضاعف‌تر است.

سردار شریف تأکید کرد: اصحاب رسانه باید با هوشمندی وضعیت موجود در این استان را به سایر نقاط معرفی کنند و این مهم را جزء وظایف اصلی خود بدانند.

وی اظهار داشت: متأسفانه از دوران ستمشاهی عقب‌ماندگی‌هایی در نقاط مرزی کشورمان وجود دارد که ناامنی‌ در استان‌های مرزی، مسئولان را در ارائه خدمات بهتر و بیشتر به مردم با مشکلاتی مواجه کرده است.

مسئول روابط عمومی کل سپاه گفت: رسانه‌ها باید با انعکاس مسائل و مشکلات استان به مسئولان کمک کنند تا از مشکلات موجود کاسته شود.

سردار شریف بیان کرد: همچنین رسانه‌های این استان باید تلاش کنند تا دشمنان همواره در انجام توطئه‌ها و دسیسه‌های خود به منظور اختلاف‌افکنی بین اقوام و طوایف، ناکام شده و به اهداف شوم خود نرسند.

وی افزود: فعالان عرصه رسانه و مطبوعات باید نسبت به تحولات 35 ساله که در این استان رخ داده است، مسلط باشند.

در پایان این همایش از تعدادی از خانواده‌های معظم شهدا و فعالان عرصه مطبوعات و رسانه در سیستان و بلوچستان تقدیر و تجلیل شد.

۱۳۹۳/۸/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...