نسخه چاپی

كشته شدن نوزده عضو طالبان در افغانستان

آقای تیمور گفت كه اجساد شش تن از افراد طالبان در محل مانده و جنگجویان طالبان اجساد ۱۳ عضو دیگر را با خود برده اند.

به گزارش نما، در درگیری میان نیروهای دولتی و افراد گروه طالبان در ولسوالی خواجه‌غار ولایت تخار در شمال افغانستان حدود ۱۹ عضو گروه طالبان کشته شده اند.



سنت‌الله تیمور سخنگوی والی تخار به بی‌بی‌سی گفت که روز گذشته نیروهای پلیس محلی و ارتش ملی به پاسگاه‌های گروه طالبان حمله کردند که در نتیجه آن ۱۹ عضو گروه طالبان کشته و ۱۱ نفر آنها زخمی شده اند.





آقای تیمور گفت که اجساد شش تن از افراد طالبان در محل مانده و جنگجویان طالبان اجساد ۱۳ عضو دیگر را با خود برده اند.




گروه طالبان در خبرنامه‌ای گفته که در درگیری‌ روز گذشته در تخار ۱۱ تن از نیروهای امنیتی افغانستان کشته شده اند. در خبرنامه طالبان همچنین آمده که درگیری صبح امروز نیز ادامه داشته و تلفاتی به جا مانده است.




او گفت که در درگیری میان دو طرف یک کودک نیز کشته شده و چهار پلیس هم زخمی شده اند. پلیس تخار می‌گوید که در این درگیری ها دست‌کم شش پاسگاه مربوط گروه طالبان از بین رفته است.





تخار در شمال با کشور تاجیکستان و ولسوالی‌های نا آرام قندوز هم مرز است.






آقای تیمور افزود که افراد گروه طالبان در پنج ماه گذشته همواره به پاسگاه های نیروهای امنیتی افغان در محل حمله می‌کردند و این بار نیروهای افغان برای پاکسازی محل عملیاتی را به راه انداخت.




وزارت امور داخله/کشور افغانستان هم در خبرنامه ای گفته که این درگیری شامگاه دیروز یکشنبه ۲۵ عقرب/آبان صورت گرفته است.




ولسوالی خواجه غار تخار در شمال با تاجیکستان مرز دارد و با ولسوالی دشت‌ارچی ولایت قندوز وصل است. شورشیان مسلح در این دو ولسوالی مراکزی دارند و از این طریق به ولایت های شمال افغانستان نفوذ می‌‎کنند.

۱۳۹۳/۸/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...