نسخه چاپی

كری: در مذاكرات وین حضور خواهم یافت

وزیر خارجه آمریكا گفت: «از هر زمان دیگری در تاریخ، سیاست خارجی ما بیشتر و بهتر در مناطق مختلف درگیر بوده است».

به گزارش نما به نقل از فارس، وزیر خارجه آمریکا گفت: سیاست خارجی ما بیش از هر زمان دیگری در تاریخ در موضوعات و مکانهای مختلف جهان درگیر است.

وزیر خارجه آمریکا گفت: «از هر زمان دیگری در تاریخ، سیاست خارجی ما بیشتر و بهتر در مناطق مختلف درگیر بوده است».

وی افزود: در زمان مناسب برای مذاکرات هسته‌ای ایران به وین خواهم رفت و در مذاکرات شرکت می‌کنم.

وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس «روندهای انتقالی» گفت: «ما باید در خاورمیانه و مسائل آن دخالت داشته و در امور آن درگیر شویم چرا که این بخشی از منافع امنیت ملی و اقتصادی ما است».

کری تصریح کرد: «با کمک به دوستان برای قدرتمندتر شدن ما خودمان هم قویتر می‌شویم. البته آشوب و ناآرامی در منطقه تهدیدی علیه موفقیت و توفیق ما است».

وی با اشاره به موضوع امنیت انرژی هم گفت: «بازار انرژی جهانی است و هرگونه توقف جدی در صدور نفت خلیج(فارس) تاثیرات شدیدی روی خود ما خواهد داشت».

دیپلمات ارشد آمریکایی افزود: «آمریکا به دنبال جستجوی دشمنان در خاورمیانه نیست زمانهایی هست که این چنین می‌کنیم که آن هم در مواقعی است که دشمنان در جستجوی ما می‌آیند.

کری با اشاره به تحولات عراق تاکید کرد: «برای اولین بار یک کابینه واقعا ملی در عراق وجود دارد و فرآیند اصلاحات داخلی رو به جلو پیش می‌رود».

مقام ارشد آمریکایی درباره حضور تروریست‌ها در عراق و سوریه هم گفت: «گروهی که خود را "دولت اسلامی" خوانده نه دولت است و نه اسلامی. حضور آنها فشار شدیدی روی دوستان و متحدان ما در ترکیه، اردن و لبنان آورده است».

وزیر خارجه آمریکا در ادعای عجیب و خلاف واقع درباره سوریه مدعی شد: «رژیم اسد و داعش به هم وابسته هستند و نوعی رابطه همزیستی با هم دارند.

۱۳۹۳/۸/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...