نسخه چاپی

واردات بی رویه عامل ركود برنج مازندران است

وزیر جهاد كشاورزی با بیان اینكه سال گذشته بیش از نیاز كشور برنج وارد شد، افزود: مهمترین عامل ركود در مازندران واردات بیش از نیاز برنج به كشور بوده است.

به گزارش نما به نقل از مهر، محمود حجتی شامگاه پنج شنبه در بازدید از کارخانه شالیکوبی زرین برنج شمال بابل اظهارداشت: سرمایه گذاران با توجه به تکنولوژی روز دنیا کارخانه شالیکوبی را راه اندازی تا جایگزین چند کارخانه موجود باشند ضایعات را کاهش می دهد و برنج را بصورت دسته بندی به بازار عرضه می کنند.

وی به تنظیم بازار برنج کشور اشاره و اذعان داشت: سالانه دو میلیون تن برنج در کشور تولید می شود در حالی که ارزیابی ها مصرف سالانه برنج را حدود سه میلیون تن نشان می دهد.

حجتی تصریح کرد: با وجود واردات بیش از نیاز برنج به کشور در سال گذشته، امسال طوری بر واردات برنج مدیریت می شود که بیش از نیاز بازار و ذخیره در بازار وارد نشود تا بین عرضه و تقاضا توازن ایجاد شود.

وی بیان کرد: با این مدیریت به تولید کنندگان داخلی کمک می کند بموقع برنج با قیمت مناسب بفروش برسانند تا مصرف کننده در تنگنای عدم عرضه کافی قرار نگیرد.

وی اظهار داشت : شالیکوبی‌های مجهز به تکنولوژی روز می‌توانند جایگزین چند کارخانه موجود باشد، این امر سبب کاهش ضایعات شده و برنج بر اساس سفارشی که داده می‌شود بسته بندی و به بازار عرضه می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی به تنظیم بازار برنج کشور اشاره کرد و گفت : سالانه دو میلیون تن برنج در کشور تولید می‌شود در حالی که طبق ارزیابی انجام شده مصرف سالانه برنج حدود سه میلیون تن است که باید با کنترل بازار واردات برنج پیش نیاز کشور تامین شده و بین عرضه وتقاضا توازن ایجاد کرد.

حجتی تصریح کرد : این امر هم به تولید کنندگان داخلی کمک کرد به موقع برنج خود را به قیمت مناسب به فروش برسانند وهم مانع این گردید که مصرف کننده دچار تنگنا شود.

این مقام مسئول افزود: امروزه شاهد سرمایه گذاری در استان توسط افراد در زمینه شالیکوبی، به‌خصوص سرمایه گذاری سنگینی در بخش کشاورزی از سوی واحدهای پردیس و گلستان هستیم که با مکانیزه کردن کشاورزی و خروج از حالت سنتی باعث پویایی و پررونق کردن کشاورزی خواهیم بود تا هیچ زمین کشاورزی بایر نماند.

۱۳۹۳/۸/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...