نسخه چاپی

صمد مرفاوی در گفت‌و گو با نما:

دربی 79 برنده خواهد داشت/استقلالی ها یادشان رفته من مربیشان بودم

عکس خبري -دربي 79  برنده خواهد داشت/استقلالي ها يادشان رفته من مربيشان بودم

سرمربی تیم صبا گفت:قلعه‌نویی همیشه دوست من بوده و خواهد بود. چه زمانی كه در كنار هم بازی می‌كردیم، چه در زمانی كه دستیار او بودم و چه امروز كه سرمربی تیم رقیبم است.

علیرضا حاجی میرزابابا - به گزارش نما ،دربی 79 نزدیک است و با توجه به حساسیت این موضوع به سراغی یکی از پیشکسوتان و مربیان قدیمی استقلال رفتیم با او چند کلامی درباره دربی پایتخت و صبا که در حال حاضر تحت هدایت اوست صحبت کردیم. بدون شک سوژه مورد نظر ما کسی نیست جز صمد مرفاوی، کسی که کارش را با دستیاری امیر قلعه نویی شروع کرد و در حال حاضر خودش یکی از با سابقه ها و موفق‌های لیگ است.

هفته گذشته غلامحسین مظلومی را از دست دادیم که آن مرحوم زحمات زیادی برای استقلال کشیده بود.
مظلومی فوتبالیستی برجسته بود که سال‌ها برای استقلال افتخارآفرینی کرد و با پای برهنه توسط رایکوف در استان خوزستان کشف شد. ایشان مهاجمی با هوش بود که ضربات سر دیدنی داشت. زیرکی او در محوطه جریمه مثال زدنی بود و در قهرمانی استقلال در آسیا بسیار موثر عمل کرد. روحش شاد و یادش گرامی.

دربی79 یکشنبه برگزار می شود،‌دوست دارید کدام تیم برنده شود؟
بدون شک من استقلالی هستم و دوست دارم تیم محبوبم پیروز بازی باشد.

اما چند سالی است که کیفیت بازی های رو در روی دو تیم خوب نیست؟
درست است ، متاسفانه جابجایی های پی در پی مدیرعامل و کادر فنی در این دو تیم ریشه دار پایتخت آن قدر زیاد بوده که این مساله تیشه به ریشه هر دو تیم زده و خیلی وقت است که بازی های جذابی از استقلال و پرسپولیس ندیده ایم.

اما شاید تفکر حاکم بر این بازی و رکوردهایی که مربیان به آنها فکر می کنند نگذارد این بازی جذاب و تماشاگرپسند از کار درآید؟
شاید این حرف درست باشد، اما به نظر من مربیان هر دو تیم در حال حاضر بیشتر از مساوی به برد نیاز دارند،‌ پس بدون شک دربی  79 برنده خواهد داشت. هم درخشان و هم قلعه نویی می دانند که تساوی دردی از دردهای هیج یک از دو تیم دوا نمی کند. به هر ترتیب استقلال به لحاظ تجربه در شرایط بهتری قرار دارد و فکر می‌کنم ملی‌پوشان استقلال هم با توجه به پیروزی برابر کره با روحیه‌ای بهتر در این بازی به میدان می‌روند.

مثل گذشته با امیرقلعه‌نویی دوست هستید؟
قلعه‌نویی همیشه دوست من بوده و خواهد بود. چه زمانی که در کنار هم بازی می‌کردیم، چه در زمانی که دستیار او بودم و چه امروز که سرمربی تیم رقیبم است. امیدوارم همیشه موفق باشد.

فکر می‌کنید چه عاملی موجب شد در همان دور اول مسابقات جام حذفی وداع کنید؟
جام حذفی؛ جام شگفتی‌هاست و نتایجی در آن رقم می‌خورد که نمی‌توان آن را حدس زد. بازیکنان ما مقابل شهرداری اردبیل بی‌انگیزه بودند. حریف را دست‌کم گرفته و فکر می‌کردند روز سختی پیش روی‌شان نیست. اما بازیکنان شهرداری دونده و محکم بازی می‌کردند و به خاطر تلاش بیشتری که کردند، توانستند برنده شوند. حضور صنعت ساری و گل‌گهرسیرجان در میان 8 تیم پایانی حذفی بیانگر تلاش تیم‌های گمنام در این رقابت‌هاست.

توانستید طلب خود را از باشگاه استقلال بگیرید؟
دوستان ما در استقلال یادشان رفته که من زمانی مربی تیم‌شان بودم و زحماتی برای این تیم کشیدم. امیدوارم به زودی یادشان بیاید و پول بنده را بدهند. بالاخره من طلبی از این باشگاه دارم و این طلب بایستی وصول شود.

۱۳۹۳/۹/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...