نسخه چاپی

عضو كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با نما:

اگر نگاه مجلس سیاسی بود وزیر بهداشت باید استیضاح میشد/وزارت علوم جایگاه آزمون و خطا نیست

عکس خبري -اگر نگاه مجلس سياسي بود وزير بهداشت بايد استيضاح ميشد/وزارت علوم جايگاه آزمون و خطا نيست

عباس مقتدایی گفت:پیام مجلس آن است كه ما به به افراد ضعیف برای اداره دانشگاهها قانع نیستیم.

عباس مقتدایی خوراسگانی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در گفتگو با خبرنگار نما در ارزیابی خود از عملکرد دولت در معرفی وزرای پیشنهادی علوم اظهار گفت: به نظر می رسد، نگاهی در مجموعه دولت وجود دارد، که افراد سیاسی که بعضا دارای حاشیه های مختلف و سوابقی در طول ادوار گذشته داشته اند ، می توانند وزارت علوم را اداره کنند ، که نگاه مجلس مخالف این روند است.
وی افزود: مجلس معتقد است که با افراد حاشیه دار و یا کسانی که از نظر سیاسی به دنبال اجرای اهداف سیاسی خود در دانشگاه هستند، نمی توان محیط علمی دانشگاه را حفظ کرد و یا جایگاه علم و فن آوری کشور را ارتقا بخشید و روند رشد علمی کشور را افزونتر کرد .
نماینده مردم اصفهان خاطر نشان کرد: به همین جهت مجلس شورای اسلامی از همان ابتدا با وزاری آموزشی ، یعنی وزیر آموزش و پرورش ، وزیر پیشنهادی علوم و تحقیقات و فن آوری و به طور کلی مجموعه هایی که با جوانان کشور مرتبط هستند، نظیر وزارت ورزش و جوانان با وزاری پیشنهادی آنها که از سوی رییس جمهور پیشنهاد شده بودند، مخالفت کرد. این بیانگر حساسیت ویژه مجلس در این حوزه ها بود.
وی تصریح کرد: لذا توقع و انتظار ما در مجلس این بود که رییس جمهور با کشف و توجه به این مهم که به صراحت از سوی مجلس بیان شد، به سرعت بر اساس آنچه که به عنوان ویژگی رییس جمهور در قانون اساسی یعنی تدبیر است، مدیریت کند و تدبیر لازم رابه عمل آورد. اما پافشاری رییس جمهور بر این امر عملا سبب شد، تا مجلس نیز بر اصول ، توقعات و انتظارات خودش پافشاری کند.
مقتدایی تاکید کرد : بر خلاف برخی ادعاها، مجلس نگاه سیاسی به وزیر علوم وتحقیقات نداشت، چون اگر قرار بود نگاه سیاسی داشته باشد ، باید همین نگاه را در مجموعه های وزارت آموزش و پرورش ، وزارت بهداشت و درمان و ... که آنها در حوزه های آموزشی فعالیت می کنند ، نشان دهد در حالی وزیر بهداشت تقریبا تمام وزاری دانشگاه های مربوطه را از مسلک سیاسی خودش انتخاب کرد. به طوری که مجلس به شدت تقویت کمک کننده فعالیتهای وزارت بهداشت است؛ زیرا ما معتقدیم افرادی که معرفی شده اند، گرچه نگاه سیاسی خاص دارند ،اما از صلاحیت های اولیه لازم برخوردارند.
این نماینده مردم در مجلس خاطر نشان کرد: متاسفانه در خصوص وزارت علوم و تحقیقات، رییس محترم جمهور، افرادی برای این تصدی به مجلس معرفی کرد که حتی برخی ازآنها را شورای عالی انقلاب فرهنگی برای ریاست حتی یک دانشگاه هم رای لازم را ندادند؛ چگونه می توانیم بپذیریم کسی از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی برای فرهنگی مرجع تصمیم گیرنده است، برای اداره یک دانشگاه هم صلاحیت ندارد، در حالی که همان فرد را برای منصب وزارتی قرار دهیم که دهها و صدها مجموعه آموزشی و تحقیقاتی باید اداره کند؟
وی در ادامه گفت: بنابراین رییس جمهور محترم در جلسه رای اعتماد وزیر پیشنهادی خود بار دیگر به صراحت پیام مجلس شورای اسلامی را دریافت کرد. پیام مجلس آن است که ما به به افراد ضعیف برای اداره دانشگاهها قانع نیستیم ، موضوع علم و فن آوری و تحقیقات و پژوهش از مقادیر مهم و دارای بالاترین حد از اهمیت تلقی می شود، لذا نباید افرادی که دارای مسایل حاشیه دار و سیاسی هستند برای این تصدی انتخاب شوند. وزارت علوم جایگاه آزمون و خطا نیست .
عضو کمیسیون آموزشو تحقیقات افزود: با صراحت و وضوح بیان می کنیم که فردی باید در این منصب قرار گیرد که به دنبال رشد علمی کشور باشد تا جایگاه علم و فن آوری را در کشور را ارتقا دهد . تاکید می کنم نگاه مجلس سیاسی نیست . صمیمانه می گویم ما اقدامی را که انجام داده ایم برای کمک به خود دولت است و امیدواریم در آینده فردی معرفی شود که همگان را به این آرامش خاطر برساند، که ایستادگی مجلس ریل علمی کشور را به مسیر اصلی خودش برگردانده است .

۱۳۹۳/۹/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...