نسخه چاپی

برپایی تعزیه اولین شهید كربلا در در بلوار میرداماد

عکس خبري -برپايي تعزيه اولين شهيد کربلا در در بلوار ميرداماد

تعزیه خوانی شهادت حضرت علی اكبر (ع)، اولین شهید كربلا سه شنبه 4 آذر در بلوار میرداماد برپا می شود.

به گزارش نما به نقل از ستاد خبری هیئت محبان فاطمه زهرا (س)، سرپرست تعزیه خوانان هیئت محبان فاطمه زهرا (س) با اعلام این خبر گفت: منظور از اجرای این نمایش ها زنده نگهداشتن کیفیت وقایع عاشورا و یادآوری مظلومیت آنهاست. باید در اجرای تعزیه اهداف قیام عاشورا را درنظر گرفته و درخصوص جذب و هدایت جوانان و نوجوانان حداکثر تلاش خود را داشته باشیم.

وی افزود: نمایش شبیه خوانی شهادت اولین شهید کربلا سه شنبه 4 آذر اجرای می شود، على اکبر(ع) بزرگترین فرزند امام حسین(ع) بود، کنیه آن حضرت « ابوالحسن » و لقبش علی اکبر است، از قوم بنی هاشم علی اکبر (ع) اولین کسی که در کربلا به شهادت رسیده است. علی اکبر در روز عاشورا پس از آن که از پدرش اجازه مبارزه گرفت، به سپاه کوفه حمله کرد، مرة بن منقذ راه را بر او گرفت و با نیزه ای او را از اسب بر زمین انداخت و...

مجلس شبیه خوانی شهادت حضرت ابو الفضل العباس (ع) شب چهارم مراسم، چهارشنبه 5 آذر در بلوار میرداماد نبش خیابان شمس تبریزی برپا می شود.

استادرضا حیدری، سیدمحسن هاشمی، استاد مرتضی صفاریان، کربلایی داوود آبایی، حاج مرتضی شاه حسینی، کربلایی نقی بیاتی، کربلایی نعمت فضلی خانی، عباس کاووسی، کربلایی یوسف شاه حسینی و کربلایی محمود نوروزی از تعزیه خوانانی هستند که علاقه مندان و حامیان تعزیه را همراهی می کنند.

۱۳۹۳/۹/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...