نسخه چاپی

شافعی خبر داد:

تغییر روند دریافت مالیات از پیمانكاران

رییس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به این كه تنها یك جلسه شورای گفت‌و‌گو برگزار نشده است، گفت: دولت و بخش خصوصی در رابطه با تغییر نحوه دریافت مالیات از پیمانكاران مقرر كرد بنای اخذ مالیات براساس دریافت لیست از پیمانكاران باشد.

به گزارش نما به نقل از افكارنيوز؛‌ غلامحسین شافعی در حاشیه نشست شورای گفت‌و‌گو در جمع خبرنگاران در رابطه با موضوعات جلسه اظهار کرد: در قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار کلمه کشاورزی که بعداً به مجموعه اتاق افزوده شده، لحاظ گردیده و نتیجه این تصمیم ایجاد سهمی برای نمایندگان بخش کشاورزی با توجه به انتخابات پیش رو در اتاق های کشور، است و این برای ما واقعه مبارکی به شمار می رود.

وی با اشاره به این که استفاده از فرصت های پیش رو در فعالیت های برون مرزی کشور و بهره گرفتن از آن با هماهنگی بخش خصوصی و دولتی صورت گیرد، ادامه داد: موضوع مطرح شده دیگر در جلسه مربوط به دریافت مالیات از پیمانکاران است که در گذشته مبنای این دریافت بر اساس اعمال یک ضریب بود که بر اساس ماده ۱۴ قانون جدید مقرر شد بنای اخذ مالیات بر اساس دریافت لیست از پیمانکاران باشد.

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران افزود: در این جلسه استاندار اصفهان گزارشی از عملکرد سازنده شورای گفت‌و‌گو در استان اصفهان ارایه کرد که این گزارش نشان داد می توان در همه استان های کشور با همکاری بخش خصوصی، تعاونی و همراهی نمایندگان سه قوه، بسیاری از تصمیمات را در داخل استان ها اتخاذ کرد و مشکلات را با ارایه راهکار های محلی برطرف نمود.

وی تصریح کرد: شورای اصفهان از زمان تاسیس تا کنون ۲۸۶ مصوبه داشته که برای۱۷۴ مورد آن در استان اتخاذ تصمیم شده و باقی مانده نیز در سطح ملی پیگیری می شود، بدینوسیله بخش مهمی از مشکلات فعالان استان حل شده است.

رییس اتاق بازرگانی ایران در پاسخ به این سوال که چرا شورای گفتگو مدت زمانی است که تشکیل نشده و آیا این به دلیل عدم همراهی بخش دولتی بوده، گفت: ما تنها یک جلسه را به دلیل حد نصاب نرسیدن اعضاء که تداخلی در برنامه های خود داشتند برگزار نکردیم و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

۱۳۹۳/۹/۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...