نسخه چاپی

ورود غیرحرفه‌ای‌ها به بازارطلا ممنوع !

اقتصاد منطقه یورو به چه سمتی پیش خواهد رفت؟ آیا دلار یورو را زمین خواهد زد؟ این سوالی است كه حرفه ای های بازار طلا مطرح می كنند و برای گرفتن جواب ، بازار جهانی طلا و ارز و بازار نفت را هرروز زیر ذره بین قرار می دهند تا مسیر معامله خودرا مشخص كنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی، طی ۱۲ سال گذشته طلا با امنیت ترین محل برای سرمایه گذاری بوده و بسیاری از دولتها و سرمایه داران از سرمایه گذاری در این بازار سودبردند اما در وضعیت کنونی و بحرانی شدن اقتصاد منطقه یورو سرمایه داران با احتیاط وارد بازار شده و کمتر معامله می کنند اما غیر حرفه ای های این بازارنسبت به نوسانات قیمت طلا و ارز رفتارهیجانی از خود نشان می دهند.
ازآنجا که نوسانات بازار جهانی طلا تاثیر مستقیم بر بازار داخلی طلا کشوردارد وبا توجه به ابهام در وضعیت اقتصادی اروپا ،کارشناسان و نمایندگان مجلس به مسولین اقتصادی توصیه می‌کنند تا نقدینگی را از بازار طلا جمع کرده ودرجهت تقویت تولید سوق دهند همچنین تاکید دارند که غیر حرفه ای ها وارد بازار نشوند .
به منظور بررسی وضعیت طلا و این که سرمایه داران چه رفتاری در بازارداشته باشند با نمایندگان مجلس و رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر گفت وگو کردیم .آنچه در ذیل می خوانید ماحصل این گفت و گواست:
غلامرضا اسداللهی در گفت وگو با خانه ملت گفت: مسئولین اقتصادی باید با اعمال سیاستهای مناسب نقدینگی های سرگردان را به سمت تولید سوق دهند .
نماینده مردم تربت جام وتایباد درمجلس شورای اسلامی افزود : با واقعی شدن نرخ سود اوراق مشارکت و نرخ سود بانکی می توان نقدینگی سرگردان را مدیریت کرد هرچند که بازار داخلی تحت تاثیر بازار جهانی است.
وی اظهار داشت: ورود نقدینگی به بازار مسکن ، طلا و ارز و افزایش تقاضا در این بخشها تاثیر مستقیم بر قیمت این کالاها دارد که امید واریم مسئولین برای کنترل این بازارها چاره اندیشی کنند.
بانک مرکزی به صورت اورژانسی واردنشود
همچنین عزت الله یوسفیان ملا گفت: قیمت طلا در بازار جهانی تابعی از قیمت ارز و نفت و بورس است وقطعا با افزایش نرخ ارز قیمت طلا افزایش می یابد.
نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی از مسئولین خواست تا قیمت طلا را با اعمال سیاستهای درست پولی در حد متعادل نگه دارد .
وی از این سیاست که بانک مرکزی برای مدتی بازار را رها کند و پس از ایجاد التهاب و به صورت اورژانسی وارد شود انتقاد کرد.
فعالان با احتیاط وارد شوند
همچنین محمد کشتی آرای رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر گفت: اوضاع اقتصادی و سیاسی دنیا بر قیمت تمام شده طلا در جهان تاثیر گذار است و اوضاع اقتصادی جهان باعث شد قیمت طلا از سال گذشه تاکنون ۳۰۰ دلار نوسان داشته باشد.
وی ادامه داد: نوسانات قیمت طلا نشان دهنده وابستگی قیمت طلا به وضعیت اقتصادی جهان است و با توجه به این موضوع که قیمت فلزات گرانبها بلا فاصله تحت تاثیر قرار می گیرد نمی توان قیمت و آینده بازار را پیش بینی کرد.
وی درپاسخ به این سوال که آیا فعالان بازار برای نحوه فعالیتشان نیازمند آموزش هستند یا خیر اظهارداشت: کسانی که حرفه ای هستند می دانند چه کار کنند اما در حال حاضر افراد غیر حرفه ای وارد بازار می شوند و دست به معاملات پر ریسک می زنند .
کشتی آرای با اشاره به این که سال گذشته افراد غیر حرفه ای با خرید تعداد زیادی سکه وورود به بازار هیجانی ،ضرر کردند گفت: اگر فعالان بازارقدرت ریسک پذیری نداشته باشند دچار سردرگمی می شوند که ما توصیه می کنیم غیر حرفه ای ها وارد بازار نشوند.
رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر به غیر حرفه ای ها و کسانی که نمی توانند ریسک بازار را تحمل کنند توصیه کرد سرمایه شان را در بازارهای دیگر سرمایه گذاری کنند.
وی در ادامه در این باره که با بحرانی تر شدن اوضاع اقتصادی منطقه یورو و فروپاشی یورو بازار طلا چه سرنوشتی خواهد داشت تصریح کرد: اگر یورو آسیب ببیند و ارزشش در مقابل دلار کاهش یابد قیمت طلا کاهش می یابد .
کشتی آرای گفت: در حال حاضر کشورهای اروپایی منطقه یورو با تزرق منابع مالی و حمایت از کشورهای تضعیف شده درتلاشند تا یورو تضعیف نشود .
رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر ضمن توصیه به فعالان بازار مبنی بر این که با احتیاط به بازار طلا وارد شوند افزود: بازار داخلی طلا درحالت رکود قرار دارد و دادوستدی انجام نمی شود.

۱۳۹۱/۳/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...