نسخه چاپی

رییس كمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با نما:

پیام رهبری اجرا نشد/در صورت توافق امكان دارد اقتصاد معكوس و دچار مشكل شود/اقتصاد مقاومتی كاری به مذاكرات ندارد

عکس خبري -در صورت توافق امکان دارد اقتصاد معکوس و دچار مشکل شود/اقتصاد مقاومتي کاري به مذاکرات ندارد

عبدالرضا مصری گفت:با نگاه عمیق به بندهای سیاستهای اقتصاد مقاومتی درخواهیم یافت كه این سیاست برای فضای موجود و اولویتهای كشور نوشته شده است و كاری به فضای مذاكرات ندارد و یك سیاست كلی برای كشور است.

عبدالرضا مصری رییس کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با خبرنگار نما با تاکید بر اجرای سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی گفت: متاسفانه در طول این سالها اشتباهی از سوی ما مسوولین صورت گرفته است که به جای عمل به پیام های سالانه مقام معظم رهبری، مقداری شعارگونه عمل کردیم و سعی نکردیم فرمایشات ایشان را به صورت اجرایی نگاه کرده و آن را از شعار دادن، تفکیک کنیم.
وی افزود: بیش از یک سال از پیام و ابلاغ سیاستهای اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری گذشته است لذا هم اکنون که ما در خدمت ملت ایران هستیم، باید تمام زوایای اقتصاد مقاومتی را بررسی و آن را تدوین می کردیم تا در این زمان به مرحله ای اجرایی رسیده و آن را دنبال کنیم.
مصری با اشاره به آن که برخی ها در این مدت منتظر نتیجه مذاکرات بودند تا به واسطه برداشتن تحریم ها وضعیت اقتصادی بهتر شود، تصریح کرد: در این مدت برخی ها منتظر نتیجه مذاکرات بودند تا به واسطه برداشتن تحریم ها فعالیت اقتصادی کنند، اما به نظر من مذاکرات به هر کجا می خواهد برسد، برسد. زیرا ما اقتصاد مقاومتی را برای شرایط مذاکرات و یا فضای مذاکره و غیر آن ننوشته ایم! با نگاه عمیق به بندهای سیاستهای اقتصاد مقاومتی درخواهیم یافت که این سیاست برای فضای موجود و اولویتهای کشور نوشته شده است و کاری به فضای مذاکرات ندارد و یک سیاست کلی برای کشور است.
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی درادامه خاطر نشان کرد: متاسفامه اشتباه ما این است که به مردم القا کرده ایم که اگر در مذاکرات، توافقی صورت بگیرد تمام مشکلات کشور حل خواهد شد! در صورتی که این توافق یک توافق سیاسی است. چه بسا این موضوع اثر معکوس در اقتصاد کشور داشته باشد یعنی استکبار بخواهد که با کاهش قیمت نفت در بازار جهانی ما را دچار مشکل اقتصادی کند، که هم اکنون این روند را شاهد هستیم .
رییس فراکسیون حزب موتلفه اسلامی با تاکید بر تغییر نگاه به روند مذاکرات و تمدید زمان آن اظهار داشت: به نظر من جدا از اینکه مذاکرات طولانی و تمدید شده است، ما نباید فرصتهای داخلی را بکشیم و به خاطر نتیجه مذاکرات، فرصتهای داخلی را از دست بدهیم. حتی اگر احساس می کنیم در فضای مذاکرات ذره ای فشارها و مزاحمتهای بین الملل کمتر شده است باید از این فرصت استفاده کرده و بنیان های داخلی را در رابطه با اقتصاد مقاومتی تقویت کرده و استفاده کنیم.
وی افزود: به طور مثال در یک بازی فوتبال هم، دربین دو نیمه که بازی انجام نمی گیرد، یک مربی خوب، تمام تدابیر لازم را بکار می گیرد تا از زمانی که در اختیار دارد و تیم مشغول بازی نیست، تیم خود را برای برنده شدن در میدان آن آماده کند. بنابراین به نظر می رسد وقتی گفتگوها ادامه پیدا می کند و دایما تمدید می شود، ما باید بنشینیم و کارهایی را که باید در داخل کشور انجام دهیم را دنبال کنیم و هیچ کاری به خروجی تیم مذاکره کننده نداشته باشیم و اقتصاد کشور را به نتایج مذاکرات گره نزنیم.
مصری تصریح کرد: تیم مذاکره کننده ما 10 الی 15 نفر هستند که مشغول مذاکرات هستند و در فضای دیپلماتی فعالیت می کنند. بنابراین همه مردم ایران و دستگاههای اجرایی و قوه مقننه و ... همگان باید کارهای خود را درامور داخلی کشور بر اساس اقتصاد مقاومتی پیش ببرند و کشور را معطل نکنند. یعنی در دولت یک وزیر برای پیشبرد مذاکرات تلاش کند و مابقی باید براساس اقتصاد مقاومتی کار کنند.
وی تاکید کرد: بنده به عنوان یک شهروند استنباطم این است که تا کنون هیچ قدمی در راستای اقتصاد مقاومتی برنداشته ایم البته منظورمن کل مجموعه مسوولین است، نه صرفا دولت. بنده به دنبال مقصر در دولت و یا مجلس و یا قوه قضاییه نیستم. حتی در راستای اجرای این سیاست مجلس هم آن مقدار که می توانست اقداماتی را انجام دهد، نداده است . به طور مثال آقا فرمودند قوانین مزاحم را حذف کنیم. این مساله را فقط مجلس می تواند تا قوانین مزاحم را حذف کند. یعنی ما باید در صحن مجلس این قوانین را بررسی کنیم که متاسفانه یک مورد هم در مجلس انجام نشده است ! لذا در این خصوص من نمی خواهم بگویم که فقط دیگران و دولت باید کار انجام دهند لذا اول به خود( مجلس) می گویم که متاسفانه کم کاری شده است .

۱۳۹۳/۹/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...