نسخه چاپی

آرمین تشكری در گفت و گو با نما:

به دنبال ریسك در اروپا هستم/والیبال ایران روی سكو میرود

عکس خبري -به دنبال ريسک در اروپا هستم/واليبال ايران روي سکو ميرود

بازیكن تیم ملی والیبال ایران گفت: به شخصه دوست دارم كه این ریسك را بكنم و به اروپا بروم. می‌دانم كه توانایی بازی در آنجا را دارم. سعی می‌كنم با ارائه بازی‌های خوب در تیم ملی راه ورود به لیگ‌های اروپایی را باز كنم.

علیرضا حاجی میرزابابا - به گزارش نما ،یکی از بازیکنانی که در تیم ملی والیبال ایران در یکی دوسال گذشته خوش درخشیده تو توانسته نظر کواچ رابه خود جذب کند، آرمین تشکری است. او که به عنوان تعویض طلایی ایران با سرویس‌های پرشی موجی خود امتیازات زیادی را برای ایران در مسابقات گذشته کسب کرده بود از آرزوهایش برای ما و پیوستن به لیگ ایتالیا می گوید. گفتگوی ما را با آرمین تشکری می خوانید.

صمیمی ترین دوستانت در تیم ملی چه کسانی هستند؟
موسوی و معروف خیلی مرا حمایت کردند. موسوی در دفاع و معروف در حین تمرینات و بازی‌ها همیشه به من دلگرمی می‌دادند. والیبال رشته‌ای نیست که بتوان تکنیک را یاد گرفت، به تیم ملی که آمدم در کنار این بزرگان پخته‌تر شدم. ضمن اینکه با موسوی رفاقت صمیمی دارم.

چقدر امیدواری که یکی از لژیونرهای والیبال ایران در لیگ‌های معتبر جهان باشی؟
خیلی دوست دارم که روزی در لیگ ایتالیا بازی کنم. پس از موفقیت‌هایی که تیم ملی در مسابقات لیگ جهانی و جام‌ جهانی لهستان داشت، چند بازیکن ملی‌پوش از تیم‌های ترکیه و ایتالیا پیشنهاد داشتند، اما آنها ترجیح دادند ریسک نکنند و در لیگ خودمان والیبال‌شان را ادامه دهند.

مگر بابت این ریسک ممکن بود چه ضرری کنند؟
یکی دو سال اول در لیگ‌های اروپایی ممکن است پول زیادی از باشگاه خود نگیری و بخش زیادی از پولی که می‌گیری را صرف هزینه‌های زندگی در آنجا بکنی. اما پس از دو سال که تبدیل به بازیکن شناخته شده‌ای شوی و بازی‌ات به چشم بیاید؛ آن وقت قراردادهای بهتری می‌بندی. با این حال بازیکنان ایرانی ترجیح دادند، ریسک نکرده و در لیگ خودمان بمانند. بالاخره امکان آن وجود دارد که در اروپا موفق نباشی و نتوانی پولی را پس‌انداز کنی.

یعنی تو هم حاضر نیستی ریسک کنی؟
به شخصه دوست دارم که این ریسک را بکنم و به اروپا بروم. می‌دانم که توانایی بازی در آنجا را دارم. سعی می‌کنم با ارائه بازی‌های خوب در تیم ملی راه ورود به لیگ‌های اروپایی را باز کنم.

همگروهی ایران با روسیه، لهستان و آمریکا در لیگ جهانی را چگونه ارزیابی می‌کنی؟
کار بسیار سختی پیش روی‌مان وجود دارد. ما در دو سال اخیر به خاطر آنکه تیم نسبتا ناشناخته‌ای بودیم، کار ساده‌تری داشتیم. اما در سال 2015 به مراتب کارمان سخت‌تر است و برتری برابر آماده‌ترین تیم‌های والیبال جهان کار آسانی نیست. البته هیچ چیزی دور از دسترس نیست و همگان دیدند آمریکا که در لیگ جهانی قهرمان شد، در مسابقات جام جهانی نتوانست از گروه خود صعود کند.

شرایط حال حاضر ملی پوشان چگونه است؟
 همه ملی پوشان در تیم های خود خوش می درخشند و به نظر من بچه ها از سطح فنی و بدنی بالایی برخوردارند.

به نظرت می توانیم سال آینده نتایج بهتری از امسال بگیریم؟
همانطور که گفتم کار کمی برای ما سخت است، اما شدنی است و اگر کمی همت کنیم و با جدیت و تلاش بیشتری تمرین کنیم قطعا به روی سکو خواهیم رفت.

۱۳۹۳/۹/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...