نسخه چاپی

واكنش وبگاه آمریكایی به نمایش تولیدات نظامی ایران

یك وبگاه تحلیلی آمریكایی نمایش تولیدات نظامی ایران را پیامی به غرب و آمریكا دانست.

به گزارش نما به نقل از فارس، وبگاه تحلیلی «واشنگتن فری‌بیکن» امروز (سه‌شنبه) طی تحلیلی در زمینه رونمایی ایران از سلاح‌های جدید نظامی نوشت: «به دنبال فرمان رهبری ایران به قوای نظامی این کشور مبنی بر حفظ ‌آمادگی ، نیروهای نظامی ایران نمایشی از توانمندی‌های سخت افزاری خود را به نمایش گذاشتند.»

بر اساس این گزارش، نیروی دریایی ایران کشتی‌های جدید مجهز به موشک‌های کروز و راکت ، بالگردها و اژدرهای جدید را به نمایش گذاشت.

این رسانه آمریکایی طی تحلیلی کوتاه در این باره نوشت: «نمایش قدرت ایران احتمالا ارسال پیامی به آمریکا و کشورهای غربی به دنبال پایان مذاکرات اخیر شکست خورده وین بود.»

ایران در تلاش جهت به رسمیت شناختن برنامه‌های هسته‌ای خود از سوی غرب است در حالیکه غرب در پی شناسایی ابعاد مخفیانه برنامه‌های غنی سازی اورانیوم این کشور می‌باشد.

این وبگاه آمریکایی نوشت: اتخاذ رویکرد تند از سوی ایران با نمایش توانمندی‌های نظامی ایران که در داخل این کشور ساخته می‌شود همراه گشت.

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، چند روز قبل در نشست خبری که در آستانه هفتم آذر (روز نیروی دریایی ارتش) برگزار شد، از تست جدیدترین اژدر این نیرو خبر داد و گفت ابن اژدر که یکی از پیشرفته‌ترین انواع اژدرها در جهان محسوب می‌شود، قابلیت پرتاب از روی بالگرد، زیردریایی و شناورهای سطحی را دارد.

این اژدر جدید که مشابه آن امروز در کشورهای عضو پیمان ناتو استفاده می‌شود، در روزهای اخیر در منطقه دریایی جاسک مورد آزمایش قرار گرفته است.

۱۳۹۳/۹/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...