نسخه چاپی

تفاوت انقلابیون مصر با یمن

محمد كاظم انبارلویی

دادگاه رژيم كودتا در مصر، حسني‌ مبارك را از كليه جنايات و خيانت‌هايي كه به ملت مصر كرده بود تبرئه كرد. رژيم كودتا، رهبران انقلاب مصر را به زندان انداخت و در عوض، كساني كه مردم را در ميدان التحرير و خيابان‌هاي مصر به خاك و خون كشيدند تبرئه كرد.

اين در حالي است كه هفته گذشته دادستان مصر براي محمد مرسي رئيس‌جمهور بركنارشده مصر حكم اعدام درخواست كرد! حسني مبارك در اولين روزهاي انقلاب 25 ژوئيه 2011، 239 نفر را كشت و 1588 نفر را زخمي كرد.

فاجعه تبرئه مبارك محصول كدام غفلت رهبران انقلاب مصر است؟ مرسي چگونه از كاخ رياست‌جمهوري به زندان رفت؟ سه دليل عمده شكست انقلاب مردم مصر در جريان بيداري اسلامي بود.

1- اختلاف رهبران سياسي و ناديده گرفتن حق‌الناس

2- عدم درك موقعيت ارتش و ظرفيت نظاميان براي كودتا

3- عدم مجازات ضدانقلاب و تعلل در برخورد با نفوذي‌هاي رژيم صهيونيستي در راس و بدنه حكومت مصر

اينكه رژيم كودتا در مصر تا چه زماني بتواند با تكيه بر سرنيزه، انقلابيون را مهار و ضدانقلاب را تقويت كند، خدا مي‌داند.

درود بر انقلابيون يمني كه با بهره‌گيري از تجربه مصر، از مصادره انقلاب توسط بازماندگان رژيم گذشته با هوشمندي جلوگيري كردند. انقلابيون يمن با نواختن طبل همگرايي گروه‌هاي سياسي و مذهبي جلوي نفوذ ضدانقلاب و دشمنان اسلام را گرفتند.

انقلابيون يمن با مديريت ارتش و مهار آن جلوي كودتا عليه انقلاب را گرفتند. تصرف صنعا و شهرهاي بزرگ و تسخير نرم پادگان‌ها هرگونه تحرك براي سلاخي راي ملت را سد كرد. الگوي يمن و تجربه اين كشور در مهار ضدانقلاب مي‌تواند براي كشورهايي كه نمي‌خواهند طبل بيداري اسلامي در ممالك خود از صدا بيفتد، بسيار گرانسنگ است.

هنر و مهارت انقلابيگري خود را در ديدن دست نفوذ، دخالت و اخلال بيگانگان و بريدن آن رخ نشان مي‌دهد. اگر اين مهارت نباشد غلبه ضدانقلاب و بر باد رفتن دستاوردهاي انقلاب، اجتناب‌ناپذير است.

۱۳۹۳/۹/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...