نسخه چاپی

دخالت آشكار انگلیس در هنگ كنگ

عکس خبري -دخالت آشکار انگليس در هنگ کنگ

در پی اعطا نكردن روادید هنگ كنگ به گروهی از نمایندگان مجلس عوام انگلیس، این نمایندگان در جلسه فوری از دولت انگلیس خواستند كه سیاست سخت تری را علیه چین اتخاذ كند.

به گزارش نما ، واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: مقامات چینی این ماه با متهم کردن انگلیس به عنوان قدرت استعماری سابق به دخالت در اعتراضات در هنگ کنگ، به اعضای کمیسیون امور خارجه مجلس عوام انگلیس برای سفر به این کشور ویزا ندادند.

در شرایطی که دولت دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس می‌گوید این وضعیت می‌تواند با گفتگو بهبود پیدا کند، اما این شرایط خشم نمایندگان انگلیسی را برانگیخته و آنها خواستار موضع قاطع تر دولت هستند.

عدم اعطای ویزا به نمایندگان مجلس عوام انگلیس، تلاشهای این کشور برای احیای روابط با چین را که پس از دیدار دیوید کامرون با دالایی لاما رهبر معنوی تبتی ها در سال 2012 متشنج شده بود، دچار پیچیدگی می‌کند.

اندرو روزیندل عضو مجلس از حزب محافظه کار کامرون خواستار این شد که سفیر چین در انگلیس برای ارائه توضیحات درباره آنچه که رخ داده به وزارت خارجه انگلیس احضار شود.

وی عدم اعطای ویزا از سوی چین را "شرم آور" خواند و گفت: انگلیس باید تصمیم بگیرد که رفتار چین را تحمل کند و بپذیرد یا اینکه در روابط خود با این کشور تجدیدنظر کند.

جان استنلی دیگر نماینده محافطه کار گفت: از اینکه وزارت امور خارجه انگلیس در این باره بطور قاطع اعتراض نکرده، "بسیار مایوس" شده است.

کیت واز نماینده مجلس از حزب کارگر بر لزوم یک پاسخ بسیار روشن از طرف وزارت خارجه تاکید کرد.

۱۳۹۳/۹/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...