نسخه چاپی

مصوبه مجلس درباره زمین‌های مسكن‌مهر

نمایندگان مردم در خانه ملت با واگذاری زمین های مسكن مهر به صورت دائمی به مالكان آنها موافقت كردند.

به گزارش نما به نقل از خانه ملت، نمايندگان در نشست علني امروز (چهارشنبه 12 آذر) مجلس شوراي اسلامي و در ادامه بررسي طرح الحاق موادي به قانون تنظيم بخشي از مقررات مالي دولت با ماده الحاقي 36 اين طرح با 140 رأي موافق، 36 رأي مخالف و 8 رأي ممتنع از مجموع 212 نماينده حاضر در صحن موافقت کردند که براساس آن پروژه‌هاي مسکن مهر به صورت دائمي به مالکان واگذار مي‌شود و 100 درصد درآمدهاي آن از طريق خزانه به وزارت راه و شهرسازي اختصاص مي‌يابد.

در جريان بررسي اين ماده الحاقي محمدرضا پورابراهيمي و احمد توکلي اخطار قانون اساسي را براساس اصل 52 مطرح کردند مبني بر اينکه درآمدهاي حاصله دولت براي اختصاص نخست بايد به خزانه واريز شود و بعد از آن از طريق بودجه‌هاي ساليانه به وزراتخانه‌ها اختصاص يابد، ولي براساس ماده مذکور درآمدهاي حاصله از فروش اراضي مسکن مهر به مالکان به صورت مستقيم به حساب وزارت راه و شهرسازي واريز مي‌شود.

در ادامه دکترلاريجاني اخطار اين نمايندگان را به رأي گذاشت که نمايندگان نيز با اضافه کردن عبارت "از طريق بودجه سنواتي" در اين ماده با 150 رأي موافق، 8 رأي مخالف و 12 رأي ممتنع از مجموع 211 نماينده حاضر در صحن موافقت کردند.

همچنين نمايندگان در جريان بررسي اين ماده با رفع ابهام و جايگزيني عبارت "درخواست مالکان" به جاي عبارت "تمايل مالکان" با 116 رأي موافق، 19 رأي مخالف و 20 رأي ممتنع از مجموع 210 نماينده حاضر در صحن موافقت کردند.

براساس ماده الحاقي 36اصلاحي طرح مذکور؛ به وزارت راه و شهرسازي اجازه داده مي‌شود در صورت درخواست مالکان نسبت به واگذاري قطعي زمينهاي اجاره اي نود و نه ساله پروژه مسکن مهر به قيمت کارشناسي روز اقدام و درآمد حاصله را به حساب خزانه واريز نمايد. صد در صد (100%) درآمد حاصله از طريق بودجه سنواتي براي اجراي طرحهاي زيرساخت (تاسيسات زيربنايي و روبنايي) مسکن مهر با اولويت همان مجموعه‌ها و يا شهرهاي جديد به مصرف مي‌رسد.

۱۳۹۳/۹/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...