نسخه چاپی

وحشت اسرائیل و آمریكا از درخواست ایران

اسرائیل و آمریكا نسبت به خبر درخواست ایران برای نایب رئیسی یك كمیته حقوق بشری در سازمان ملل واكنش نشان داده و از آن به شدت انتقاد كردند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، اسرائیل و آمریکا نسبت به خبر درخواست ایران برای نایب رئیسی یک کمیته حقوق بشری در سازمان ملل واکنش نشان داده و از آن به شدت انتقاد کردند.

به گزارش رویترز، اسرائیل و آمریکا از تصمیم سال جاری میلادی مبنی بر موافقت با عضویت ایران در یک کمیته سازمان ملل به شدت انتقاد کردند. علت این انتقاد نیز برنامه هسته‌ای ایران و ادعاهای مطرح شده مبنی بر نقض حقوق بشر در ایران بوده است.

طبق نامه‌ای که روز سه‌شنبه در اختیار رویترز قرار گرفت ایران به دنبال یک سمت مهم در داخل کمیته سازمان ملل است که به واسطه آن درباره اعتبار سازمان‌های مردم نهاد تصمیم‌گیری خواهد کرد.

اسرائیل با رد ایده فوق آن را مسخره خواند و به کنایه آن را مشابه با تصمیم آل‌کاپون برای مدیریت پلیس فدرال آمریکا دانست.

این کمیته درخواست‌های سازمان‌های حقوق بشری و دیگر سازمان‌های مردم نهاد برای حضور در سازمان ملل و شرکت در جلسات و مراسم این سازمان مورد بررسی قرار می‌دهد.

رویترز اعلام کرد که ایران خواستار پست نایب رئیسی این کمیته شده که در ماه ژانویه جلسات خود را برگزار خواهد کرد.

ایران در ابتدا در ماه آوریل برای یک دوره 4 ساله به عضویت این کمیته درآمد. در این کمیته که کار خود را در سال آینده آغاز خواهد کرد رژیم صهیونیستی و آمریکا نیز حضور دارند.

این در حالی است که تا کنون مقامات ایران به این خبر واکنشی نشان نداده‌اند.

۱۳۹۳/۹/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...