نسخه چاپی

فرشتگان سوخته شین‌ آباد، بیمه عمر شدند

مدیركل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی گفت:‌۱۳ دانش‌آموز شین‌آبادی بهبودی كامل یافته و بقیه همچنان تحت درمان هستند همچنین برای تمام دانش آموزان حادثه شین آباد به مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال بیمه عمر صادر شده است.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی گفت:‌۱۳ دانش‌آموز شین‌آبادی بهبودی کامل یافته و بقیه همچنان تحت درمان هستند همچنین برای تمام دانش آموزان حادثه شین آباد به مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال بیمه عمر صادر شده است.

فریدون مصطفوی در خصوص دانش آموزان حادثه دیده در روستای شین آباد گفت: از 28 دانش آموز مدرسه دخترانه انقلاب اسلامی 2 نفر فوت و بقیه راهی مراکز درمانی استان های آذربایجان غربی، اصفهان و تهران شده بودند.

او گفت: از این تعداد 13 دانش آموز پس از بهبودی کامل و با دریافت دیه از بیمارستان مرخص شده‌اند و بقیه همچنان در بیمارستان 15 خرداد و ساسان تهران و بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه تحت درمان قرار دارند.

مصطفوی گفت: خانواده‌های 11 دانش آموز دیگر این حادثه غم انگیز نسبت به مبلغ دیه خود اعتراض داشتند که پرونده آنها در مسیر اداری قرار دارد تا نسبت به آن تجدید نظر انجام شود.

او در خصوص اقدامات آموزش و پرورش در این مدت گفت: تمام امور مربوط به درمان دانش آموزان، تامین وسیله ایاب و ذهاب از قبیل بلیط رفت و برگشت با هواپیما، اسکان در مراکز رفاهی شهرهای ارومیه، تهران، اصفهان، تبریز و مشهد و هماهنگی با دانشگاه علوم پزشکی استان آذربایجان غربی جهت ارائه مشاوره به دانش آموزان مصدوم از فعالیت‌های آموزش و پرورش استان در هنگام وقوع حادثه تا پایان سال 1391 است.

مدیرکل استان آذربایجان غربی از پرداخت تمام هزینه‌های مربوط به کفن و دفن 2 دانش آموز فوتی این حادثه خبر داد و عنوان کرد: دیه این دو دانش آموز در همان سال به خانواده‌های آنان پرداخت شد.

مصطفوی گفت: بر قراری سرویس ایاب و ذهاب برای خانواده‌های ملاقات کننده دانش آموزان بستری، هماهنگی با صداوسیما جهت شرکت در برنامه‌های شاد و مفرح، بازدید از مراکز زیارتی و گردشگری و تفریحی شهرهای تهران، اصفهان و مشهد و پرداخت بیش از 7 میلیون ریال بابت هزینه‌های جاری این دانش آموزان از دیگر اقدامات رفاهی آموزش و پرورش برای این دانش آموزان است.

او تشکیل کلاس درس در بیمارستان و اعزام معلم به محل بستری دانش آموزان حادثه دیده را از وظایف آموزش و پرورش به منظور جلوگیری از افت تحصیلی دانش آموزان در زمان بستری دانست و گفت: توزیع نوشت افزار، کتاب، اسباب بازی و وسایل کمک آموزشی در بین دانش آموزان، برگزاری جشن پایانی دوره تحصیلی و توزیع 28 قطعه سکه طلا به دانش آموزان و اولیای آنان در خرداد ماه 93، اختصاص واحد مستقل آموزشی در محل آموزشگاه با امکانات رفاهی، برپایی کلاس‌های فوق برنامه و تقویتی جبران کلاس‌های درسی از بابت حضور در بیمارستان‌ها و سازماندهی دانش آموزان به گروه‌های هفت نفره در خصوص وضعیت درمانی و جسمی آنان از دیگر اقدامات آموزش و پرورش در امور آموزشی در حین درمان دانش آموزان حادثه دیده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی از ساماندهی دانش آموزان بهبود یافته در مدارس دولتی و غیردولتی برحسب محل جغرافیایی سکونتشان خبر داد و گفت: به منظور جبران عقب‌افتادگی درسی شروع کلاس‌ها به صورت کاملا خصوصی توسط معلمان خیر آموزشی در شیفت‌های مخالف و روزانه 3 ساعت انجام شد که در این زمینه چندین نفر به عنوان خیر از اهالی روستا به این دانش آموزان کمک‌های ملی کرده‌اند.

مصطفوی از صدور بیمه نامه عمر برای تمامی دانش آموزان حادثه شین آباد به مبلغ 500 میلیون ریال توسط بیمه معلم خبر داد و گفت: سهم واریزی هر کدام از دانش آموزان به این بیمه توسط خود بیمه پرداخت شده است.

او ادامه داد: بیمه ایران نیز برای هرکدام از دانش آموزان بیمه نامه عمر به مبلغ 520 میلیون ریال و والدین 2 دانش آموز فوت شده صادرکرده که در مرحله توزیع است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش، مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی عدم وجود مرکز درمانی مجهز در ارومیه و بلند مدت بودن درمان دانش آموزان را از مشکلات بزرگ این حادثه برشمرد و گفت: تعهدات شفاهی برخی مسئولین و عدم تحقق آنها، درخواست اولیای دانش آموزان مبنی بر پرداخت ماهانه کمک مالی از آموزش و پرورش، پرداخت بیمه عمر قبل از 15 سالگی، صدور دفتر چه بیمه تامین اجتماعی علیرغم بیمه درمان روستایی، عدم پرداخت بخشی از دیه توسط شرکت بیمه، عدم همکاری اولیای دانش آموزان در خصوص راهکارهای ارائه شده برای درمان و عدم بستری در بیمارستان‌های پیشنهادی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان بخشی از مشکلات موجود در این حادثه است.

مصطفوی گفت: تخصیص اعتبار ویژه برای پوشش هزینه‌های درمانی، تشکیل جلسات مستمر کارشناسان وزارتخانه های آموزش و پرورش و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اجرای دقیق مصوبه هیئت محترم وزیران، ایجاد هماهنگی با سازمان صداوسیما جهت ارائه تصویر واقع بینانه ومنطقی از عملکرد نظام جمهوری اسلامی ایران در امر رسیدگی به وضعیت دانش آموزان و خانواده‌های آنان و اهتمام مسئولین ذی ربط دستگاه‌های اجرایی به خصوص صداوسیما جهت کاستن تبلیغات منفی از پیشنهادات آموزش و پرورش در رسیدگی بهتر به وضعیت این عزیزان است.

۱۳۹۳/۹/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...