نسخه چاپی

عرضه شیرخام 20 درصد كاهش یافت

عکس خبري -عرضه شيرخام 20 درصد کاهش يافت

گزارش ها از سطح فروشگاههای شهر تهران حكایت از كاهش عرضه شیر مدت دار و با درصد چربی مختلف بوده به طوری كه در ساعات بعدازظهر تنها شیرهای پاكتی با ماندگاری بالا برای عرضه موجود است .

به گزارش نما، محمد فربد در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی پانا در این خصوص اظهار داشت : ممکن است کاهش عرضه شیر در سطح فروشگاهها وجود داشته باشد و هر زمان که محصولی تحت زیان شدید باشد میزان تولید آن کاهش یافته یا متوقف خواهد شد .

وی ادامه داد: اگر مردم متوجه کاهش عرضه شیر در سطح فروشگاهها شده اند این امر می تواند ناشی از کاهش تولید و عرضه شیر به دلیل زیان ده یا حاشیه سود بسیار اندک آن باشد .

فربد خاطرنشان کرد: میزان تولید شیرخام در کشور پایین و متناسب با ظرفیت های تولیدی کشور نیست و عدم توازن میان عرضه شیرخام و تولید کاهش عرضه را نیز به دنبال داشته است .

عضو انجمن تولید کنندگان فرآورده های لبنی اظهارکرد: میزان تولید شیرخام کشور در یک سال گذشته 20درصد کاهش یافته و و درماههای اخیر نیز به دلیل سودآور نبودن تولید میزان عرضه شیر کاهش یافته است .

فربد گفت: برخی کارخانجات در شرایطی هستند که قادر به تامین هزینه های بسته بندی و فرآوری شیر نیستند و تولید در شرایط زیان دهی بوده و طبیعی است که در چنین شرایطی میزان تولید نیز کاهش یابد .

وی تصریح کرد: کارخانجات در حال حاضر هر لیتر شیرخام را بیش از 800تومان خریداری می کنندو هیچ یک از وعده های دولت برای تامین نهاده های تولید و علوفه دامداران جنبه اجرایی به خود نگرفته است .

عضو انجمن تولید کنندگان فرآورده های لبنی اظهارکرد: خلع معاونت پشتیبانی امور دام نیز یکی از دلایل عدم توفیق در تامین علوفه دامداران بوده است .

۱۳۹۱/۳/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...