نسخه چاپی

لابی آیپك با كنگره برای تحریم ایران

روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌پست» گزارش كه كرد لابی صهیونیستی «آیپك» در آمریكا اعلام كرده است كه قصد دارد در سال آینده میلادی، زمانیكه كنگره جدید آمریكا تشكیل شد و در نتیجه كنگره به طور كامل تحت كنترل جمهوری‌خواهان درآمد، برای تحمیل تحریم‌های جدید علیه ایران لابی كند.

به گزارش نما به نقل از فارس، لابی صهیونیستی «آیپک» در تلاش است با اعمال نفوذ در کنگره جدید تحت کنترل جمهوری‌خواهان آمریکا، تحریم‌های جدیدی علیه تهران تحمیل شود.

مهلت مذاکرات ایران و 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) در 24 نوامبر سال جاری میلادی برای مدت 7 ماه و تا پایان ماه ژوئن سال آینده میلادی تمدید شد.

روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌پست» گزارش که کرد لابی صهیونیستی «آیپک» در آمریکا اعلام کرده است که قصد دارد در سال آینده میلادی، زمانیکه کنگره جدید آمریکا تشکیل شد و در نتیجه کنگره به طور کامل تحت کنترل جمهوری‌خواهان درآمد، برای تحمیل تحریم‌های جدید علیه ایران لابی کند.

آیپک روز دوشنبه هفته جاری در بیانیه‌ای اعلام کرد، اعمال فشارهای بیشتر «بهترین فرصت برای ترغیب ایران به منظور دست برداشتن از درخواست قابلیت تسلیحات هسته‌ای می‌باشد».

این بیانیه می‌افزاید: «دولت اوباما باید اجرای تحریم‌ها را تشدید بخشد و کنگره باید هرچه سریعتر لایحه جدید دو حزبی تحریم‌ها علیه ایران را مطرح کند. بعید است که ایران بدون فشار، رویه خود را متعادل کند.»

این لابی صهیونیستی، همچنین محدودیت‌های جدیدی علیه بخش‌های خودروسازی، مهندسی و تولید و در درجه اول صنعت نفت ایران پیشنهاد داده‌اند و همچنین خواستار مسدود شدن تمامی انتقالات درآمدهای نفتی شدند. برخی از درآمدهای بلوکه شده ایران طبق توافق موقت ژنو آزاد شد.

آیپک مدعی شد که واگذاری نگران کننده این امتیازات در میز مذاکرات ایران و 1+5 شامل عدم برچیده بخش وسیعی از زیرساخت‌های هسته‌ای ایران و به کاربردن عبارتی است که مدت یک توافق را محدود می‌کند و این مسئله‌ای است که رژیم صهیونیستی از آن ابراز نگرانی کرده است.

در بیانیه آیپک ضمن تأکید بر آنکه بازه یک دهه‌ای اجرای توافق نهایی ناکافی است، آمده است: «ایران می‌تواند برنامه هسته‌ای خود را بدون محدودیت از سربگیرد.»

این تلاش لابی صهیونیست‌ها در حالی است که ایران روز سه‌شنبه اعلام کرد که شواهدی را به آژانس اتمی سازمان ملل ارائه کرده که نشان می‌دهد اسنادی که به آژانس درباره ابعاد احتمالی نظامی ایران ارائه شده، جعلی و پر از اشتباه است.

۱۳۹۳/۹/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...