نسخه چاپی

پارلمان اسرائیل منحل شد

در پی فروپاشی كابینه رژیم‌ صهیونیستی و درخواست نخست‌وزیر این رژیم‌ برای برگزاری انتخابات زودهنگام، نمایندگان پارلمان اسرائیل روز چهارشنبه به انحلال كنست رأی دادند.

به گزارش نما به نقل از فارس، در پی فروپاشی کابینه رژیم‌صهیونیستی و درخواست نخست‌وزیر این رژیم‌ برای برگزاری انتخابات زودهنگام، نمایندگان پارلمان اسرائیل روز چهارشنبه به انحلال مجلس رأی دادند.

به گزارش پایگاه خبری «عاروتص شوع»، بعد از اینکه روسای احزاب سیاسی رژیم صهیونیستی تاریخ برگزاری انتخابات زودهنگام، ظرف 105 روز آینده را تعیین کردند، کنست (پارلمان اسرائیل) برای منحل کردن خود تشکیل جلسه داد.

بر اساس این گزارش، لایحه ارائه شده از سوی «زهاوا گالون» از حزب «مرتص» امروز (چهارشنبه) با 84 رای موافق و یک رای ممتنع تصویب شد.

به دنبال اختلافاتی که در کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی بر سر لایحه نژادپرستانه «دولت یهودی» به وجود آمده بود، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل به دلیل ناتوانی در حل این اختلافات و باز گرداندن آرامش به کابینه، «یعیر لاپید» وزیر دارایی و رهبر حزب «یش‌عاتید» و «زیپی لیونی» وزیر دادگستری و رهبر حزب «هاتنوعا» را اخراج کرد.

از آنجا که حزب متبوع لاپید پس از حزب «لیکود» به رهبری نتانیاهو بیشترین کرسی را در کابینه دارد، خروج وی از کابینه به معنای پایان ائتلاف بود و به این ترتیب کابینه نتانیاهو فروپاشید. او به دنبال این اقدام خواستار انحلال پارلمان و تعیین تاریخ برگزاری انتخابات در ماه مارس 2015 شد.

رهبران احزاب صهیونیستی امروز صبح (چهارشنبه) در دفتر «یولی ادلستین» رئیس کنست (پارلمان) گردهم آمدند و در نهایت 17 مارس 2015 (26 اسفند) را به عنوان تاریخ برگزاری انتخابات تعیین کردند.

۱۳۹۳/۹/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...