نسخه چاپی

سال زندان برای ۲ تبعه انگلیس به جرم عضویت در القاعده

دو شهروند انگلیس به جرم عضویت در یك گروه وابسته به القاعده در سوریه به بیش از ۱۲ سال زندان محكوم شدند.

به گزارش نما تسنیم به نقل از رویترز نوشت، دو تبعه انگلیس با نام ناهین احمد و یوسف سرور که هر دو 22 سال سن داشته و اهل بیرمنگام بودند از سوی دادگاهی در این کشور به جرم پیوستن به یکی از گروه‌های القاعده در سوریه به 13 سال زندان محکوم شدند. این دو نفر در ماه ژانویه در فرودگاه هیترو لندن توسط پلیس بازداشت شدند.

این دو نفر به خانواده‌های خود گفته بودند که برای سفری تفریحی راهی ترکیه خواهند شد اما قاضی دادگاهی که آنها را به 12 سال و 8 ماه زندان محکوم کرد معتقد است آنها درگیر انجام فعالیتهای افراط‌گرایانه شده‌اند.

خبر محکومیت این دو نفر پس از آن منتشر شد که دولت انگلیس دستور تشدید تدابیر امنیتی در مرزهای این کشور برای ممانعت از پیوستن اتباع انگلیسی به گروه‌های افراطی را صادر کرد.

یکی از مقامات سازمان ضدتروریستی انگلیس اعلام کرد که یکی از این افراد از طریق اینترنت تحت تاثیر گروه‌های افراطی قرار گرفته و پس از آن دوست خود را نیز برای عضویت در این گروه تشویق کرده بود.
مقامات انگلیس معتقدند 500 تبعه این کشور تا کنون به سوریه و عراق پیوسته‌اند و نزدیک به نیمی از آنها به انگلیس بازگشته‌اند.

پیش از این "برنارد هوگان" رئیس پلیس لندن خبر داد که هر هفته پنج شهروند انگلیس به سمت عراق و سوریه می‌روند تا به گروه داعش بپیوندند.

۱۳۹۳/۹/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...