نسخه چاپی

آمار فقرا در ایران

وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی از شناسایی 12 میلیون فقیر در كشور خبر داد.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری اقتصادی ایران(econews.ir)،" علی ربیعی" با بیان اینکه مهم ترین ابعاد توسعه، توسعه انسانی است گفت: 3 شاخص عده طول عمر، سلامت و سطح آموزش نیز در این رابطه وجود دارد.

وزیر کار اظهارداشت: اگر بخواهیم برای ایرانیان زندگی بهتری تدارک ببینیم همین 3 شاخص است که آن را مشخص می کند. درآمد اقتصادی و معیشت مناسب و پایداری سلامت از مهم ترین وجوه آن است.

وی افزود: اگر همه می خواهیم با فقر مقابله کنیم باید حداقل چند فقر را از بین ببریم. معتقدم مهم ترین فقر بعد از فقر درآمدی، فقر سلامت است.

ربیعی ادامه داد: شاید نتوایم بر آن دو فقر، تقدم و تاخر قائل شویم. از سوی دیگر فقر خوراکی، فقر آموزشی، فقر سلامت، فقر امنیت از آینده و فقر مسکن از مهم ترین فقرهایی است که جوامع را تهدید می کند.

وزیر کار گفت: گفتمان انقلاب اسلامی و گفتمان امام رحمه الله علیه، گفتمان ضد فقر بود. فکر می کنم یکی از آرمان های بزرگ امام راحل و در امتداد آن تصویری که مقام معظم رهبری ارائه کرده اند، همین مبارزه با فقر بود.

وی خاطرنشان کرد: گفتمان ضد فقر با ایده های امام (ره) آغاز شد و قوام گرفت و گفتمان بسیج نیز با امام خلق شد. در گفتمان امام راحل بسیج هم یک سازمان است و از سوی دیگر بسیج نوعی روحیه و نگرش و نگاه به زندگی است.

ربیعی ادامه داد: دولت تدبیر و امید و به وپژه وزات تعاون، کار و رفاه بیشترین وظیفه را بر عهده گرفته است. سعی ما بر این است که با فقر غذایی هم مقابله کنیم. بیش از 8 میلیون نفر را در این رابطه شناسایی کرده ایم، علاوه بر این نظام شناسایی، با کمک مرکز آمار و سازمان های آماری دیگر تا حدود 12 میلیون نفر را شناسایی کرده ایم.

وزیر کار افزود: امروز دولت مبارزه با یکی از فقر هایی را که آرزوی امام راحل و رهبر معظم انقلاب بود به جلو می برد. اما آن چیزی که نگران کننده است پیش بردن این مبارزه ها است؛ اگر این مبارزه همراه با نگرش عمیق و اصلاحات ساختاری نباشد با مشکل روبرو می شود.

وی تاکید کرد: قصدم نقد غیرمنصفانه نیست، اما در طول 8 سال گذشته میلیاردها دلار ارز قسمتمان شد، اما بی عدالتی و فقر کم نشد، در کشور ایجاد شغل نشد. شاید برخی ها به دنبال پاسخ سیاسی برای این سوال می گردند اما من یک پاسخ ساده برای آن دارم و اینکه وقتی هر پولی را بدون اصلاح ساختاری و نهادی هزینه کنیم، سرنوشتی جز این نخواهد داشت.

ربیعی خاطر نشان کرد: پروژه های بزرگی مطرح شد، اما چون با نگرش علمی و اصلاحات ساختاری همراه نبود این پروژه ها با موفقیت همراه نشد.

۱۳۹۳/۹/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...