نسخه چاپی

چگونگی شكست عملیات آزادی خبرنگار آمریكایی در یمن

عملیات نظامی مشترك نیروهای آمریكایی و یمنی برای آزادی خبرنگار ربوده شده آمریكایی توسط تروریست های القاعده در یمن با شكست مواجه شد.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ هفتاد نیروی نظامی آمریکایی و یمنی در اقدامی مشترک و با کمک بالگردها و هواپیماهای بدون سرنشین ده نفر از عناصر تروریست القاعده را در منطقه ابدان در استان الجبوه یمن به هلاکت رساندند.

عزت مصطفی، خبرنگار تلویزیون عربستان سعودی در صنعا در این باره گفت: این عملیات برای آزادی مارک سومر، صورت گرفت اما تروریست ها با شروع عملیات وی را به قتل رساندند.

وی افزود: تروریست های القاعده علاوه بر این روزنامه نگار آمریکایی یک معلم ربوده شده را که اهل آفریقای جنوبی بود نیز کشتند.

عزت مصطفی گفت: همزمان با این اقدام تروریست ها سرلکشر محمود الصبیحی، وزیر دفاع یمن آمادگی هر چه بیشتر نیروهای خود را برای مبارزه با ترویسم اعلام کرد و گفت: باید یک نیروی دفاعی با عزمی راسخ برای مبارزه با تروریسم تشکیل شود تا ریشه و حامیان داخلی و خارجی آنها را بخشکاند.

وی تاکید کرد: همه نیروهای کشور با تلاشی هماهنگ باید در مقابل تروریسم بایستند.

عزت مصطفی در ادامه گفت: حالت امنیتی در سطوح مختلف، کشور را با تنش مواجه کرده است.

خبرنگار تلویزیون عربستان در پایان گفت: با کشته شدن مارک سومر، خبرنگار آمریکایی و مشارکت نیروهای آمریکایی در عملیات نظامی علیه تروریست های القاعده در خاک یمن این منطقه از کشور وارد مرحله تازه ای شده است.


۱۳۹۳/۹/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...