نسخه چاپی

پادشاه اردن:داعش با حملات ائتلاف شكست نمی‌خورد

پادشاه اردن تاكید كرد كه اخوان المسلمین موجودیتی سازمان یافته است كه از مجموعه قیام‌های محبوبی كه در جهان عرب رخ داده و به بهار عربی مشهور است سوء استفاده كرده است.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، عبدالله دوم پادشاه اردن در مصاحبه با سی بی اس گفت که گروه اخوان المسلمین یک سازمان رسمی در کشورش است.

وی تاکید کرد که دولتش در آغاز بهار عربی از اخوان المسلمین خواسته است تا در روند سیاسی اردن مشارکت کند.

پادشاه اردن افزود که اخوان المسلمین اولین حزب سیاسی بوده است که وی در زمان آغاز بهار عربی با آن‌ها مذاکره کرده است.

ملک عبدالله گفت که اخوان المسلمین خواسته‌هایی از جمله تغییر قانون اساسی، ایجاد دادگاه قانون اساسی و تشکیل کمیته مذاکرات ملی داشته است که بیشتر خواسته‌های این گروه برآورده شد.

با این حال وی تاکید کرد که اخوان المسلمین نپذیرفت که بخشی از کمیته مذاکرات ملی باشد. پادشاه اردن تاکید کرد: بهار عربی در ابتدا با درخواست‌های زنان و مردان آزادی خواه آغاز شد اما این بهار بعدا از سوی اخوان المسلمین که جامعه سازمان یافته است، مورد سوء‌ استفاده قرار گرفت. اخوان المسلمین جای جوانان ترقی خواه را که در مصر انقلاب کردند، گرفت. در اردن این گروه ترجیح داد که در خیابان‌ها بماند.

روابط دولت اردن با گروه اخوان المسلمین از ماه آوریل سال جاری میلادی بر سر مسائلی نظیر مصر، عراق، سوریه، فلسطین و توسعه منطقه‌ای تیره شده است.

وی همچنین اعلام کرد که حملات هوایی ائتلاف ضد داعش بسیار مهم است اما هرگز نمی‌تواند به تنهایی داعش را شکست دهد مساله مهم اکنون شرایط موجود است. داعش امروز یک تهدید جهانی است و من امیدوارم یک راهکار راهبردی برای نابودی آن ایجاد شود.

۱۳۹۳/۹/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...