نسخه چاپی

صفارهرندی: سكوت آمریكا از ادب‌ او نیست

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ایران اسلامی هم اكنون تنظیم كننده معادلات در منطقه است و بدون ایران، هیچ اتفاقی در منطقه نمی افتد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، «محمدحسین صفارهرندی» عصر یکشنبه در همایشی که به مناسبت 16 آذر روز دانشجو در دانشکده فنی فومن وابسته به دانشگاه تهران برگزار شد، افزود: بعضی ها معتقدند که دنیا عوض شده؛ بله دنیا عوض شده و تغییر و تحولات جهان در راستای برنامه های ایران اسلامی در حال حرکت است.

وی ادامه داد: امروز ایران اسلامی یک قدرت بلامنازع جهانی شده و نه تنها در منطقه، بلکه تا جایی که رییس جمهوری آمریکا به این امر اعتراف می کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ندیدن قدرت و بزرگی تاثیر ایران در عراق و منطقه ، اشتباه بزرگ آمریکا برای حضور در این کشورها بود، خاطرنشان کرد: در گزارشی که یکی از ماموران اطلاعاتی آمریکا به عنوان خبرنگار در عراق ارائه کرده؛ بارها نوشته که عراقی ها هم صحبتی با سردار قاسم سلیمانی به عنوان یکی از فرماندهان مقتدر ایران را برای خود افتخار می دانند.

وی ادامه داد: ایران اسلامی با قدرت بالای دفاعی که حاصل تلاش دانشمندان جوان ایرانی همچون شهید سرافراز تهرانی مقدم است، امنیت نیروهای استکبار جهانی در منطقه را به خطر انداخته است.

صفار هرندی افزود: سکوت آمریکا از ادب او نیست بلکه او به این فناوری های ایران پی برده و هراسان است.

وی نقش جوانان باایمان و دانشگاهی در عرصه های مختلف دوران انقلاب را برجسته خواند و گفت: جوانان ایران اسلامی حماسه ساز بوده اند و هر زمانی که جوانان، مدیریت امور را برعهده گرفته اند، با سرعت و جهادی عمل کرده ایم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: دانشجویان حماسه ساز نگرش انقلابی دارند و این نگرش انقلابی، عمل معمولی را تبدیل به عمل خاص و فوق العاده می کند و اثرگذار است.

وی با گرامیداشت واقعه 16 آذرماه و یاد و خاطره شهیدان دانشجو بیان کرد: سه دانشجوی عزیز به تعبیر دکتر شریعتی سه آذر اهورایی و سه دانشجوی متعهد بودند که در اعتراض به ورود معاون رییس جمهوری وقت آمریکا ، به صحنه تظاهرات مسالمت آمیز رفتند ولی سرکوب شدند.

صفارهرندی ادامه داد: پس از واقعه روز دانشجو، 16 آذرماه روزی شد که کینه ها و بغض های خود را علیه استکبار و استبداد فریاد بکشیم.

وی اظهار کرد: روزی مردم ایران و دانشجویان ایرانی برای مقابله با زورگویان عالم مجبور به لب فرو بستن بود، اما به فضل الهی امروز فریاد آزادیخواهی ملت شریف ایران به دیگر مناطق جهان صادر شده و استکبار جهانی را ترسانده است.

وی تاکید کرد: جوانان دانشجو هیچ گاه به آمریکا و دیگر جنایتکاران جهان اجازه گزافه گویی نداده و نخواهند داد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: 16 آذرماه، موجب فروزان ماندن چراغ نفرت مردم آزادیخواه ایران علیه مداخله ناجوانمردانه ایالات متحده آمریکا در کشورمان شد و مردم ایران هم اکنون به ایرانی بودن خود افتخار می کنند.

صفار هرندی به توطئه های دشمن در دوران های مختلف اشاره کرد و افزود: هنر امام راحل بود که نگاه جدیدی را به آحاد ملت بویژه دانشجویان جوان منتقل کرد تا این نسل، مقدرات خود و کشورشان را به دست خویش رقم بزنند و بعد از انقلاب، همان دانشجویان حماسه ساز در سنگرهای مختلف نظام اسلامی در مسوولیت های اجتماعی، سیاسی، نظامی و ... جانانه خدمت گذاری کردند.

در پایان این مراسم که از سوی بسیج دانشجویی دانشکده فنی فومن وابسته به دانشگاه تهران برگزار شد، دانشجویان پرسش های خود را مطرح کردند.

شهرستان فومن در 25 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.

۱۳۹۳/۹/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...