نسخه چاپی

سیلی دوم شگفتی ساز /شام آخر لاله ها

هلند در حالی در دومین دیدار خود به مصاف آلمان می رود كه شكست در این بازی به منزله حذف از یورو 2012 برای آنها محسوب می‌شود.

هلند و آلمان دو رقیب دیرینه امشب در حالی به مصاف هم می روند که بسیاری از کارشناسان در ابتدای رقابتها این دو تیم را مدعی قهرمانی یورو 2012 می دانستند.

هلند – آلمان

ورزشگاه: استادیوم متالیست خارکیف، اوکراین

ظرفیت: 35 هزار تماشاگر

داور: یوناس اریکسون

نکته خیرکننده در مورد دیدار امشب این است که هلند و آلمان تا به حال 8 بار در مرحله پایانی یک تورنمنت رو در روی هم قرار گرفته اند. این پنجمین بار است که آنها در رقابتهای جام ملتهای اورپا باید با هم دیدار کنند. آلمان 3 پیروزی در این دیدارها کسب کرده و هلند نیز 2 بار پیروز شده است، دو دیدار هم به تساوی انجامیده است. نکته جالب تر اینکه هر دو تیم در این 7 بازی حداقل یک بار دروازه حریف خود را بازکرده اند.

* تقابل های ماندگار آلمان و هلند به شرح زیر است: در فینال جام جهانی 1974 وقتی تیم یوهان کرویف یک ضربه پنالتی زودهنگام را به گل تبدیل کرد اما در پایان با نتیجه 2 بر یک این دیدار را واگذار کرد. نیمه نهایی جام ملتهای اروپا 1988 در هامبورگ که مارکو فان باستن گل پیروزی هلند را در دقایق پایانی به ثمر رساند تا آنها 2 بر یک ژرمن ها را شکست دهند. در دور دوم جام جهانی 1990 این بار آلمان در دیداری که رودی فولر و فرانک ریکارد از زمین اخراج شدند موفق شد با نتیجه 2 بر یک به پیروزی برسد.

* هلند از زمانی که مرحله گروهی در جام ملتهای اروپا گنجانده شده تا به حال 8 بار در این رقابتها حاضر بوده است. شکست یک بر صفر آنها مقابل دانمارک نخستین شکست هلند در دیدار افتتاحیه رقابتها از سال 1988 تا به حال بود. آنها در دیدار افتتاحیه جام ملتهای 1988 که در آن قهرمان هم شدند با نتیجه یک بر صفر مغلوب شوروی سابق شدند. هلند در دیدار فینال آن دوره باز هم رو در روی شوروی قرار گرفت اما این بار با نتیجه 2 بر صفر به پیروزی رسید.

* اکنون 38 بازی و بیش از 5 سال از آخرین تساوی هلندی ها می گذرد. بعد از تساوی بدون گل هلند مقابل رومانی در مرحله مقدماتی یورو در سال 2007 هلند 31 بازی خود را با پیروزی پشت سرگذاشته و در 7 بازی هم شکست خورده است.

* آلمان که هر 10 بازی مرحله مقدماتی خود را با پیروزی پشت سرگذاشته در هر 17 بازی اخیر خود گلزنی کرده و در 9 بازی از این 17 دیدار 3 گل یا بیشتر وارد دروازه حریفان خود کرده است. آخرین باری که آنها موفق نشدند دروازه حریف را باز کنند به جدال خارج از خانه شان مقابل سوئد در نوامبر 2010 بازمی گردد.

* ماریو گومز که در دیدار نخست آلمان مقابل پرتغال تنها گل بازی را به ثمر رساند در 6 بازی اخیر خود در مرحله مقدماتی و پایانی یورو 6 گل به ثمر رسانده است.

ترکیب احتمالی:

هلند (1-3-2-4)
مارتن استکلنبرگ؛ گرگوری فان در ویل، جان هیتینگا، ران ولار، یترو ویلمز، مارک فان بومل، نایجل دی یانگ، آرین روبن، وسلی اسنایدر، ابراهیم آفلای، رابین فان پرسی

آلمان (1-3-2-4)
مانوئل نویر؛ جروم بواتنگ، هولگر باداشتوبر، مت هاملز، فیلیپ لام، باستین شواین اشتایگر، سامی خدیرا، توماس مولر، مسوت اوزیل، لوکاس پودولسکی، ماریو گومز.


دانمارک - پرتغال؛ شاگردان "بنتو" در مقابل شگفتی ساز جام

پرتغال در حالی در دومین دیدار خود در رقابتهای یورو به مصاف دانمارک می رود که برای جلوگیری از خطر حذف از این رقابتها باید هر طور شده به پیروزی برسد.

به گزارش مشرق، با پیروزی دانمارک مقابل هلند احتمالات در گروه مرگ بسیار پیچیده شده است. پرتغال اگر نتواند در بازی امشب از سد دانمارک عبور کند در دیدار پایانی خود مقابل هلند کار بسیار دشواری در پیش خواهد داشت.

دانمارک - پرتغال

ورزشگاه: لویو آره‌نا، اوکراین

ظرفیت: 30 هزار نفر

داور: کرگ تامسون (اسکاتلند)

* این دهمین تقابل پرتغال و دانمارک در مرحله مقدماتی جام جهانی یا جام ملت‌هاست. البته دومین رویارویی دو تیم در مرحله پایانی یک تورنمنت است. دو تیم دانمارک و پرتغال در مرحله گروهی رقابت‌های یورو 96 در شفیلد به تساوی یک بریک رضایت دادند. آنها در مرحله مقدماتی یورو 2012 نیز با یکدیگر هم‌گروه بودند، پرتغال در پورتو 3 بر یک به پیروزی رسید و دانمارک هم در کپنهاگ 2 بر یک از سد پرتغال گذشت.

* پیروزی شوکه کننده یک بر صفر دانمارک مقابل هلند پنجمین پیروزی متوالی این تیم در رقابت‌های رسمی بود. آنها در هفت بازی رسمی قبلی خود نیز شکست ناپذیر بوده‌اند.

* "مایکل کرون دلی"، مهاجم دانمارک که تک گل پیروزی بخش تیمش را در دیدار نخست مقابل هلند به ثمر رساند، در سه دیدار رسمی اخیر دانمارک برای این تیم گلزنی کرده است.

* پرتغال در چهار بازی اخیر خود تنها یک گل دریافت کرده که آن هم تک گل دیدار اول آنها در یورو 2012 مقابل آلمان بود. شاگردان "پائولو بنتو" در هفت دیدار اخیر خود تنها یک پیروزی کسب کرده‌اند.

* پرتغال در هفت بازی اخیر خود در مرحله پایانی یک تورنمنت تنها یک پیروزی کسب کرده و در پنج بازی از این هفت بازی هم نتوانسته دروازه حریف خود را باز کند. البته همین تک پیروزی پرتغالی‌ها کاملا استثنایی بوده، آنها با نتیجه 7 بر صفر کره شمالی را در جام جهانی 2010 از پیش رو برداشتند.

* "کریستیانو رونالدو"، ستاره کلیدی پرتغال در مرحله مقدماتی یورو هفت گل برای این تیم به ثمر رسانده اما او بعد از دو که در دیدار برگشت پلی‌آف مقابل بوسنی به ثمر رساند هنوز برای تیم ملی کشورش گلزنی نکرده است.

ترکیب احتمالی

دانمارک (1-3-2-4)
استفان اندرسن، لارس یاکوبسن، سیمون کیائر، دانیل اگر، مایکل سیلبرباوبر، ویلیام کویست، نیکی زیملینگ، دنیس رومدال، کریستین اریکسن، مایکل کرون دلی و نیکلاس بندتنر

پرتغال (3-3-4)
روی پاتریشیو، ژوائو پریرا، برونو آلوز، په په، فابیو کوئنترائو، رائول میرلس، میگل ولوسو، ژوائو موتینیو، نانی، هلدر پوستیگا و کریستیانو رونالدو

منبع : مهر

۱۳۹۱/۳/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...