نسخه چاپی

كثیف ترین نقاط محل كار شما كجاست؟

شما هم از كسانی هستید كه در دستشویی را با پا باز می‌كنید و شیر رو شویی را با دستمال باز می‌كنید؟ شاید شما هم فكر می‌كنید كه كثیفترین نقطه اتاق كارتان دستشویی است. اما نه !

چرا؟ پس این مطلب را بخوانید.
به گزارش مشرق، شما هم از کساني هستيد که در دستشويي را با پا باز مي‌کنيد و شير رو شويي را با دستمال باز مي‌کنيد؟ شايد شما هم فکر مي‌کنيد که کثيفترين نقطه اتاق کارتان دستشويي است.



محققان براي راحت شدن خيال همه از 4800 نقطه در يک ساختمان اداري که3000 کارمند داشت نمونه گرفتند و آ-ت-پ سطوح را بررسي کردند تا ببينند کجا از همه کثيفتر است.

آنها متوجه شدند که دستگيره شيرآب سينک در اتاق استراحت ( غذا خوري)، دستگيره در مايکروويو، صفحه کليد رايانه، دستگيره در يخچال، دکمه آب فشان آبخوري، موس رايانه، تلفن روميزي، قوري و دکمه ماشينهاي خودکار به ترتيب بيشترين آلودگي را دارند.

متخصصان معتقدند علتش هم اين است که اغلب مردم از آلودگي دستشويي و توالت آگاهي دارند و سعي مي‌کنند با رعايت بهداشت در اين نقطه از آلودگي در امان بمانند غافل از اينکه ممکن است با گرم کردن غذا، درست کردن چاي و قهوه و يا حتي تايپ کردن با صفحه کليد رايانه شان بيماري به آنها منتقل شود.

شما هم اگر مي‌خواهيد بيمار نشويد نه تنها قبل و بعد از رفتن به توالت بلکه در طول روز بارها دست خود را با آب و صــابون بشوييد و از مالـيدن دست تان ( که به احتمال زياد آلوده است) به چشم و دهان و بيني خودداري کنيد.

۱۳۹۱/۳/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...