نسخه چاپی

آمادگی ایران جهت كمك درباره حادثه سیدنی

فرمانده نیروی انتظامی از آمادگی پلیس ایران برای همكاری با پلیس استرالیا جهت تكمیل كردن تحقیقات حادثه گروگان گیری سیدنی و پرونده منطقی خبر داد.

به گزارش نما به نقل از مهر: فرمانده نیروی انتظامی از آمادگی پلیس ایران برای همکاری با پلیس استرالیا جهت تکمیل کردن تحقیقات حادثه گروگان گیری سیدنی و پرونده منطقی خبر داد.

سردار اسماعیل احمدی مقدم در حاشیه گردهمایی تجلیل از پژوهشگران دانشگاه علوم انتظامی در جمع خبرنگاران در واکنش به حادثه گروگان گیری روز گذشته سیدنی، اظهار داشت: منطقی سال 75 آژانس مسافربری داشته و کلاهبرداری کرده است که پس از آن به مالزی و سپس به استرالیا فرار کرد.

وی ادامه داد: جمع آوری مدارک این فرد تا سال 79 طول کشید و ما به پلیس استرالیا این موضوع را اعلام کردیم ولی چون استرالیا با ایران قرارداد استرداد مجرمان ندارد، وی را به ایران تحویل نداد.

فرمانده ناجا گفت: پلیس استرالیا به این نتیجه رسید که بر اساس اطلاعات گذشته ما فرد گروگان گیر همان منطقی است و آنها اثر انگشت وی را برای ما فرستادند ولی ما اثر انگشتی از منطقی نداشتیم.

اسماعیل احمدی مقدم اظهار داشت: اینترپل ایران جهت همکاری مشترک با پلیس استرالیا در این زمینه آماده است، همچنین آمادگی داریم DNA این فرد را نیز بررسی کنیم.

وی با بیان اینکه چنین حوادثی نشانه عدم برخورد با مجرمین است، گفت: منطقی برای کسب پناهندگی موضوع خود را سیاسی همچنین خود را روحانی جلوه داده و اسمش را تغییر داده بود.

فرمانده ناجا تاکید کرد: جهت کامل کردن تحقیقات در این زمینه آمادگی همکاری با پلیس استرالیا داریم ولی به نظر می آید این موضوع شبیه یک نمایشنامه بوده و دست های پنهانی برخی از کشورهای غربی در این زمینه وجود دارد چراکه آنها می خواهند از این طریق از فشار کم کاری خود در مبارزه با تروریسم بکاهند و پای جمهوری اسلامی ایران را وسط کشند.

احمدی مقدم افزود: مواضع ما در این رابطه روشن است، اگر امروز که جرایم فراملی شده، همه کشورها همکاری نکنند چنین مشکلاتی به وجود می آید. پلیس ایران از همکارترین پلیس ها با سایر جهان به ویژه در برخورد با تروریسم است.

احمدی مقدم در رابطه با موضوع اسیدپاشی اظهار داشت: سئوالات رسانه ها در این رابطه ناامنی روانی ایجاد می کند. رسانه ها باید برای ایجاد امنیت روانی گام بردارند.

وی ادامه داد: هنوز کسی در رابطه با حادثه اسیدپاشی اصفهان شناسایی و دستگیر نشده است. بالای 95 درصد حوادث اسید پاشی در کشور کشف می شود .

فرمانده ناجا در رابطه با حادثه اسیدپاشی چند روز اخیر در تهران که در محدوده خیابان سازمان آب به وقوع پیوسته، گفت: در این حادثه به کسی اسید پاشیده نشده و تنها ماشین یک نفر دچار خسارت شده است. اختلاف شخصی علت این اسیدپاشی بوده و دو نفر دستگیر شده اند.

وی در رابطه با ممنوعیت شماره گذاری وانت پیکان از سال آینده، تاکید کرد: از ابتدای فروردین سال 94 هر خودرویی که پلیس راهور در این رابطه اعلام کرده شماره گذاری نخواهد شد. از مردم خواستاریم که این خودروها را پیش خرید نکنند.

احمدی مقدم اضافه کرد: تمدید شماره گذاری خودروهایی که ایمنی و استاندارد لازم را ندارند سبب بی اعتمادی مردم می شود. برخی از این خودروها اتاق آن مربوط به 50 سال پیش است که استانداردهای لازم را در حال حاضر ندارد. سازمان استاندارد و صنعت و معدن در وزارت صنعت و معدن و تجارت نباید تحت فشار خودروسازان از مواضع خود عقب نشینی کنند.

۱۳۹۳/۹/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...