نسخه چاپی

كری خواستار حمایت واتیكان از تعطیلی گوانتانامو

وزیر خارجه آمریكا در دیدار با یكی از مقامات ارشد واتیكان از این كشور خواسته تا در تعطیلی زندان آمریكایی گوانتانامو از واشنگتن حمایت كند.

به گزارش نما به نقل از فارس، آمریکا از واتیکان خواست تا در راستای تعطیلی زندان گوانتانامو از این کشور حمایت کند. «فدریکو لومباردی» سخنگوی واتیکان با اعلام این خبر گفت که این درخواست در راستای یافتن راهکاری انسانی برای حل این مسئله است.

خبرگزاری ایتالیایی آنسا اعلام کرد که «جان کری» وزیر خارجه آمریکا در جریان دیدار با کاردینال «پیترو پارولین» این درخواست را طرح کرده است. در این دیدار کری تاکید کرده که «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا می‌خواهد این زندان را تعطیل کند. واشنگتن به دنبال آن است تا در راستای یافتن کشورهایی که زندانیان را بپذیرند، پیشرفت‌هایی داشته باشد.

واتیکان جزئیات بیشتری از مذاکرات کری و پارولین منتشر نکرده است.

پایگاه گوانتانامو در حقیقت زندانی است که در مناطق حاره‌ای جنوب شرق کشور کوبا قرار دارد؛ این پایگاه طبق قرارداد اجاره میان دولت آمریکا و نظام پیشین کوبا، از سال ۱۹۰۳ در اختیار نیروی دریایی آمریکا است.

علت نگهداری «مظنونین» به اقدامات تروریستی علیه منافع آمریکا در این جزیره آن است که آمریکایی‌ها علاوه بر محروم کردن این افراد از حقوق مندرج در کنوانسیون‌های بین‌المللی برای اسیران جنگی، با نگهداری آنها در خارج از مرزهای خود، آنها را از حقوق زندانیان مستقر در حوزه قضایی آمریکا هم محروم می‌کنند.

«باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا سال ۲۰۰۸ وعده داد که این زندان را تعطیل می‌کند، اما در حالی که وی به پایان دوران کاری خود نزدیک می‌شود، این اقدام هنوز صورت نگرفته است.

۱۳۹۳/۹/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...