نسخه چاپی

طراحی سامانه هشدار سیل

رئیس سازمان هواشناسی كشور از طراحی سامانه هشدار سیل ( تركیب داده های دو بخش هواشناسی و هیدرولوژی) خبر داد.

به گزارش نما به نقل از واحد مرکزی خبر ، داوود پرهیزگار در نشست خبری گفت : این سامانه میزان بارش و دبی رودخانه‌ها را مشخص می‌کند، تا میزان آب سدها برآورد شود.

وی با اشاره به خدمات رسانی این سازمان در حوزه روش های متنوع حمل و نقلی افزود : 66 ایستگاه هواشناسی جاده‌ای داریم که با توجه به وضع توپوگرافی کشور و کوهستانی بودن در حال توسعه تجهیزات است.

پرهیزگار افزود : اطلاعات هواشناسی در بخش حمل و نقل دریایی ، کشاورزی ، امور نظامی ، محیط زیست و بهداشت عمومی مورد استفاده قرار می گیرد .

پرهیزگار درباره توفان تهران که چندی پیش رخ داد، گفت: طول عمر این توفان از ظهور تا پایان کمتر از 2 ساعت بود و کمتر از 20 دقیقه زمان برای اطلاع‌رسانی داشتیم.

وی درباره تبدیل امواج روی اطلاع‌رسانی تجهیزات هواشناسی اظهار داشت : نویز روی رادارهای ما تأثیراتی دارد، زیرا تصاویر تجهیزات هواشناسی از طریق ارسال علایم الکتریکی تهیه می‌شود و که روی تصاویر راداری نویز تأثیر می‌گذارد.

پرهیزگار گفت: طبق اعلام غیررسمی سازمان تنظیم مقررات رادیویی نویزها در تهران مربوط به بی سیم‌های ارگان‌های شهری است که پهنای باند آنها با پهنای باند سازمان هواشناسی یکی است.

رئیس سازمان هواشناسی کشور در ادامه گفت : سازمان هواشناسی ایران مسئول تبادل اطلاعات هواشناسی کشورهای منطقه با سازمان جهانی هواشناسی است.

پرهیزگار اظهار داشت : در ساعات خاص از شبانه‌روز براساس ساعات utc کشورها ملزم هستند اطلاعات ایستگاه‌های هواشناسی خود را اندازه‌گیری و تبادل کنند و ایران یکی از مراکز منطقه‌ای هواشناسی است.

رئیس سازمان هواشناسی کشور گفت : سامانه هواشناسی جیسک ایران، کشورهای عراق، افغانستان و سوریه را در خود دارد و اطلاعات هواشناسی این کشورها را به سازمان جهانی هواشناسی ارائه می‌دهد و کشورهای دیگر منطقه مانند آذربایجان، ترکمنستان و تاجیکستان نیز به زودی به جیسک ایران می‌پیوندند.

وی اعلام کرد : 8 رادار هواشناسی داریم و 20 رادار هم نیاز است.

۱۳۹۳/۹/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...