نسخه چاپی

دانشكده بین‌الملل در آمل ایجاد شد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت‌الله آملی از راه‌اندازی دانشكده بین‌الملل با كرید D۸ در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، فاضل لاریجانی امروز در نشست استاندار مازندران به همراه معاون عمرانی استاندار و جمعی از مدیران و مسئولان استانی و شهرستانی، اظهار داشت: مجموعه دانشگاه آزاد واحد آملی به تنهایی توانست در میان دانشگاه‌های مناطق استان در سه رشته دارویی، شیمی و گیاهان دارویی به فعالیت بپردازد.

وی افزود: هم‌اکنون در این دانشگاه با راه‌اندازی آزمایشگاه ملی در بخش قطب شدن گیاهان دارویی به موفقیت رسیده است.

فاضل لاریجانی، تنها دانشگاهی که در منطقه شمالی 40 دانشجو را در دانشکده گیاهان دارویی آموزش می‌دهد را در واحد آیت‌الله آملی بیان کرد و گفت: هم‌اکنون در این دانشگاه، دانشجویان در 17 رشته دکتری، 37 رشته کارشناسی ارشد و 51 رشته کارشناسی مشغول به تحصیل هستند.

لاریجانی با اعلام اینکه تاکنون اساتید این دانشگاه توانستند 255 طرح پژوهشی به ثمر رسانده و هزار مقاله ارائه دهند که نیمی از آن به ISI جهانی راه یافته‌اند، افزود: مجوز راه‌اندازی مجله تولید علم نیز از سوی این واحد دانشگاهی گرفته شد.

وی از راه‌اندازی دانشکده بین‌الملل D8 در دانشگاه آزاد واحد آیت‌الله آملی خبرداد و گفت: با توجه به تحقیقات صورت گرفته و اجرایی بررسی‌های لازم این دانشگاه موفق به اخذ راه‌اندازی این دانشکده بین‌الملل در بین دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی کشور شده است.

رئیس دانشگاه آزاد آیت الله آملی با اشاره به دانشکده بین‌الملل D8 از تعامل و مشارکت هشت کشور مسلمان در دنیا با این دانشکده بیان و عنوان کرد: با توجه به حضور کشورهای اندونزی، مالزی، ترکیه، مصر، پاکستان و ایران با یک میلیارد جمعیت حدود 400 میلیون نیروی کار را در بر می‌گیرد.

لاریجانی با تاکید براینکه با راه‌اندازی این دانشکده زمینه‌های لازم برای ترویج آموزش عالی کشور ما فراهم می‌شود، ابراز داشت: در واقع این دانشکده دروازه ورود با تعامل دانشگاه‌های جهانی و موجب ارتقاء مجموعه دانشگاه‌ آیت‌الله آملی می‌شود.

تبدیل دانشگاه آزاد به دانشگاه کارآفرین

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آمل با بیان اینکه هم‌اکنون سیاست‌های اتخاذ شده دانشگاه‌های آزاد اسلامی در حال گذار است و از سمت پژوهش‌محوری به سوی دانشگاه کارآفرین است، تصریح کرد: با توجه به اینکه بیشتر واحدهای دانشگاهی بدلیل نامساعد بودن آمار جمعیتی کشور در وضعیت بحران دانشجویی مواجه است باید مسئولان امر با استفاده از سیاست‌های جدید بدنبال دانشگاه‌های کارآفرین باشند.

وی توجه و نگاه به دو وجه کیفیت و خلاقیت را عاملی بر ارتقا سطح علمی در دانشگاه‌ها بیان کرد و گفت: امروزه بسیاری از واحدها باید برای کیفیت‌بخشی بدنبال کارآفرینی باشند و دانشگاه را با جامعه پیوند دهند.

لاریجانی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در چند سال اخیر توجه بر اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد مقاومتی این اوامر باید در دانشگاه‌ها نهادینه شود، خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها باید همیشه خود را ارزیابی کنند و برای ارتقاء سطح علمی جامعه تاثیرگذار باشند.

۱۳۹۳/۹/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...