نسخه چاپی

ایران روی قهرمانی جام ملت های آسیا را نخواهد دید

مربی پیشین تیم ملی فوتبال كشورمان گفت: گفتمان كارلوس كی‌روش شبیه ایرانی‌ها شده است و پاسخ‌هایی كه به سؤالات می‌دهد و همچنین واكنش‌هایی كه به انتقادها دارد در شأن او نیست.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، تیم ملی فوتبال ایران در شرایطی شب گذشته راهی استرالیا شد که علی کریمی به صورت غافلگیرکننده از ادامه همکاری با تیم ملی انصراف داد. این در حالی است که کناره‌گیری کریمی همچنان موضوعی مبهم است و البته واکنش‌های متفاوتی را درپی داشته است.

امیر حاج‌رضایی، مربی پیشین تیم ملی هم یکی از افرادی است که در این خصوص به اظهارنظر پرداخت و البته در مورد شانس قهرمانی ایران در جام ملت‌ها و مسائل مختلف دیگر صحبت کرد. مشروح این گفت‌وگو در زیر می‌آید:

آیا تیم ملی شانس قهرمانی در جام‌ملت‌های ۲۰۱۵ آسیا را دارد؟
خیر.

چرا؟
دلایلش روشن است. ما به مانند همیشه بازی‌های تدارکاتی خوبی نداشتیم و اردوهای خوبی برگزار نکردیم. هیچ‌وقت بازیکنان را به‌صورت یکجا در اختیار نداشتیم و مشکلات دیگری هم وجود داشت. از طرفی کی‌روش هم وارد جنگ‌های رسانه‌ای شده که من این جریان را زیاد نمی‌پسندم. این مسائل قطعاً می‌تواند بر عملکرد تیم ملی تأثیر داشته باشد.

منظورتان از جنگ رسانه‌ای چیست؟
این طبیعی است که اگر هر فردی سرمربی تیم ملی شود برخی با او موافق نیستند. بعضی‌ها از روی غرض‌ورزی مخالفت می‌کنند و بعضی‌ها آگاهانه این کار را انجام می‌دهند. کی‌روش در گذشته در مصاحبه‌هایش به مسائل کلی فوتبال ایران می‌پرداخت ولی در حال حاضر نسبت به انتقادهای دیگران خیلی سریع واکنش نشان می‌دهد. گفتمان کی‌روش شبیه ایرانی‌ها شده است و پاسخ‌هایی که به سؤالات می‌دهد و همچنین واکنش‌هایی که به انتقادها دارد در شأن او نیست. کی‌روش می‌تواند محترمانه جواب سؤال‌ها را بدهد تا ما هم بتوانیم از او بیاموزیم. کی‌روش همین چند روز پیش گفته بود، کتابی که آقایان می‌خوانند را من ۳۰ سال پیش خوانده‌ام. این حرف‌ها فکر می‌کنم چندان پسندیده نیست.

درمورد کناره‌گیری غافلگیرکننده علی کریمی از تیم ملی چه صحبتی دارید؟
همیشه کریمی را تحسین کرده‌ام، چون او در وجودش یک یاغی‌گری داشت و همیشه می‌خواست اصولش را رعایت کند. او هیچ‌وقت آدم مطیعی نبود ولی درمورد کناره‌گیری‌اش نمی‌توانم قضاوت روشنی داشته باشم. شاید نوشته‌ای که او در صفحه شخصی‌اش گذاشت، برخی چیزها را مشخص کند و حتماً کریمی به این نتیجه رسیده که نمی‌تواند به تیم ملی کمک کند.

به نظر می‌رسد، داستان اختلاف دستیاران ایرانی کی‌روش این‌بار برای کریمی اتفاق افتاده است. نظر شما چیست؟
نمی‌توان این موضوع را تأیید یا رد کرد. البته تفاوت کریمی این است که مطمئناً او بالاتر از دیگر دستیاران کی‌روش بوده است. سرمربی تیم ملی در مصاحبه‌هایش بارها تأکید کرد که به کریمی علاقه دارد. علی هم در همان ابتدا اشتیاق زیادی در تیم ملی داشت ولی حالا نمی‌دانم چه اتفاقاتی رخ داده است. من این اتفاقات را نمی‌توانم هضم کنم. متأسفانه در فوتبال ایران تغییرات زیاد شده و شفاف‌سازی هم صورت نمی‌گیرد.

بیشتر توضیح می‌دهید؟
شما می‌بینید که تعدادی از مسئولان فدراسیون برکنار شده‌اند یا استعفا داده‌اند، ولی درمورد این موضوع شفاف‌سازی صورت نگرفت تا مردم همه چیز را به‌طور کامل بدانند.

در این هفته‌ها شایعات مختلفی هم درمورد ابهامات مالی بین مسئولان فدراسیون فوتبال مطرح شد. در این خصوص چه نظری دارید؟

اطلاعات من در حد همین خبرهایی است که در رسانه‌ها عنوان می‌شود. این موضوع یک مسئله حیثیتی است که باید با شاهد و مدرک درموردش حرف زد. البته آقای عابدینی گفته که اسناد و مدارکی وجود دارد اما اگر این شایعات صحت داشته باشد، واقعاً دیگر نمی‌توان راجع به این فوتبال چیزی گفت.

۱۳۹۳/۱۰/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...