نسخه چاپی

طرح زوج و فرد از درب منازل سنجیده نیست

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به غیرمنطقی و نسنجیده بودن طرح سراسری زوج و فرد از درب منازل، آن را مُسكّنی مقطعی و مغایر با حقوق شهروندی دانست و گفت: تا چند روز می‌شود به مردم تكلیف كرد كه خودروهای خود را از منزل خارج نكنند؟!

به گزارش نما به نقل از تسنیم، سرهنگ سیدتیمور حسینی در خصوص اجرای طرح سراسری زوج و فرد از درب منازل به دنبال افزایش آلودگی هوای پایتخت اظهار داشت:‌ با توجه به اینکه در سال‌های اخیر پیشنهاد اجرای طرح زوج و فرد سراسری و از درب منزل، در این فصل از سال ارئه می‌شود ولی تا امروز پیشنهادی برای اجرای این طرح در سال جاری و در روزهای آینده ارائه نشده است.

داستان تکراری آلودگی هوا مثل داستان نمایشگاه بین‌المللی است

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت با تاکید بر اینکه اجرای طرح سراسری زوج و فرد از درب منازل، راهکاری منطقی نیست، گفت: متاسفانه داستان آلودگی هوای تهران در فصل سرما به یک موضوع تکراری تبدیل و مثل داستان نمایشگاه بین‌المللی شده است که هر سال با آغاز به کار این نمایشگاه عنوان می‌شود باید مکان مناسبی برای نمایشگاه درنظر گرفت و انتقاد از مکان فعلی بالا می‌گیرد، ولی بعد از مدتی به دست فراموشی سپرده می‌شود و مجدداً سال بعد این مباحث آغاز می‌شود.

اجرای طرح سراسری زوج و فرد از درب منازل راهکار سنجیده‌ای نیست

وی با بیان اینکه منبع آلودگی هوای تهران مشخص و معلوم است و باید راهکاری دائمی و جدی برای آن به اجرا درآید، افزود: اجرای طرح سراسری زوج و فرد از درب منازل کار سنجیده‌ای نیست و تنها می‌تواند یک مُسکّن مقطعی باشد و باید پذیرفت که راهکاری برای حل آلودگی هوای تهران نیست.

حسینی با اشاره به ثمربخش نبودن اجرای این طرح با توجه به شرایط فعلی، خاطرنشان کرد: علاوه بر نسنجیده بودن و مقطعی بودن این طرح، با توجه به اینکه اجرای این طرح نیز به صورت فیزیکی و با بهره‌گیری از نیروی انسانی انجام می‌شود، لذا نمی‌تواند با دقت و ظرافت کامل انجام شود.

طرح زوج و فرد از درب منازل مغایر با حقوق شهروندی است

رئیس پلیس راهور پایتخت اجرای این طرح را مغایر با حقوق شهروندی دانست و افزود: در ثانی تا چند روز می‌شود مردم را موظف به عدم استفاده از خودروهای شخصی کرد و به آن‌ها تکلیف کرد که حق ندارند خودروی خود را از منزل خارج کنند؟! ما در قبال این تکلیفی که بر دوش مردم قرار می‌دهیم چه امکانات، پیشنهاد و آلترناتیوی را پیش روی آن‌ها قرار می‌دهیم؟!

نگاه تکلیف‌مدارانه صرف به مردم صحیح نیست

وی گفت: باید به این موضوع توجه داشت که نگاه به مردم نباید نگاهی متکی بر تکلیف مداری صرف به آن‌ها باشد و نگاه تکلیف مدارانه صرف به مردم، یک نگاه صحیح نیست.

۱۳۹۳/۱۰/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...