نسخه چاپی

میزان وقف 10 برابر افزایش یافت

رئیس سازمان اوقاف با بیان این كه تا پایان سال 88 سالی 200 موقوفه داشته‌ایم، گفت: در سال 92 با دو هزار و 800 موقوفه افزایش ده برابری و در 9 ماهه اول سال 93 دو هزار وقف داشته‌ایم.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، صبح امروز در نشست مشترک معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با مشاورین وزرای دستگاه‌های اجرایی که به مناسبت هفته وقف در هتل ارم برگزار شد، "حجت‌الاسلام و المسلمین علی محمدی" رئیس سازمان اوقاف کشور با بیان این که تا پایان سال 88 سالی 200 موقوفه داشته‌ایم گفت: در سال 92 تعداد موقوفات با افزایش ده برابری به دوهزارو 800 رسیده و در 9 ماهه سال 93 هم 2 هزار وقف داشته‌ایم.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی با اشاره به این که وقف مخصوص افراد پولدار نیست تصریح کرد: با خریدن یک کتاب هم می‌توانیم عمل را وقف را به جا آوریم.

وی با بیان این که دو بیمارستان تخصصی سرطان در تهران و شیراز از راه وقف بنا کرده‌ایم اظهار داشت: هزینه این بیمارستان دو هزار میلیارد تومان می‌شده است و چون پرداخت آن از توان یک نفر خارج بود این کار از طریق وقف جمعی انجام شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی تاکید کرد: تجربه نشان می‌دهد در سایه وقف خدمات ارزشمند درمانی، آموزشی و فرهنگی داشته‌ایم و وقتی کسی وقف کرد موقوفه فقط در همین کار خاص می‌تواند استفاده شود.

وی اظهار داشت: حدود 500 مدرسه علوم دینی در کشور وجود دارد که موقوفه هستند.

وی با اشاره به تلاش‌های حکومت‌های گذشته برای از بین بردن سنت وقف و نام بردن از رضا خان و تلاش‌های او برای مبارزه با اسلام گفت: وقتی او به روی کار آمد به او خط دادند تا احکام اسلام را از بین ببرد و پسرش محمدرضا هم با اصلاحات ارضی زمین‌های کشاورزی را نابود کردند اما وقتی امام(ره) آمد سنت حسنه وقف را احیا کرد.

رئیس سازمان اوقاف کشور افزود: وقف قبل از اسلام در مسیحیت، یهود و حتی پیش از این‌ها هم وجود داشته و پیامبر اسلام آن را توسعه داد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی خاطر نشان کرد: در تاریخ اسلام وقف یکی از عوامل تمدن‌سازی بشربوده و دلیل آن وجود امامزادگان، مساجد و دانشگاه‌هایی است که در طول تاریخ بوده‌اند و به ما رسیده‌اند.

وی در پایان تاکید کرد: وقف در مالکیت سازمان اوقاف نیست و یک حکم الهی است.

شایان ذکر است؛ حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی در ابتدای این مراسم سالروز واقعه 9 دی را گرامی داشت و هم چنین شهادت امام حسن عسگری(ع) را تسلیت گفت.

۱۳۹۳/۱۰/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...