نسخه چاپی

كتیبه قتل‌گاه حرم مطهر امام حسین(ع) رونمایی شد

آئین رونمایی از كتیبه قتلگاه حرم مطهر امام حسین (ع) با حضور مسئولان و جمع زیادی از مردم ولایی شهر اصفهان در سالن همایش‌های اداره‌كل راه و شهرسازی استان اصفهان برگزار شد. printنسخه قابل چاپ

به گزارش نما به نقل از تسنیم،‌ این اثر هنری و فاخر که به همت کارگاه آفرینش‌های هنری ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان و توسط 30 تن از هنرمندان چیره‌دست اصفهانی که از 1.5 سال گذشته آغاز شده، به پایان رسید و شامگاه پنجشنبه رونمایی شد.

مسئول کارگاه آفرینش‌های هنری ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان با اعلام این خبر اظهار داشت: در این کتیبه هنر‌هایی مانند قلم‌زنی، میناکاری، نجاری، زرگری و خوشنویسی به کار رفته که در نوع خود بی‌نظیر است.

محمد‌حسین ایرانپور افزود: در این کتیبه فرازی با عنوان "السلامُ علی الدِماء السائِلات" برگرفته از زیارت ناحیه مقدسه امام زمان (عج) خودنمایی کرده و در چهار‌گوش این اثر، القاب حضرت امام حسین با عناوین یا شهید، یا مظلوم، یا ذبیح و یا مقتول با هنر مینا‌کاری نصب شده است.

وی طراحی این اثر را منحصر‌به‌فرد عنوان و بیان کرد: از ویژگی‌های این کتیبه اجرای 14 گل محمدی به نیت 14 معصوم و 12 غنچه گل به نیت 12 امام کار شده و در یک طرف این کتیبه یک انگشتری که روی عقیق آن به نقل از امام صادق (ع) جمله "ان الله بالغ امره" حک شده، که استعاره از انگشتری اباعبدالله الحسین (ع) را دارد.

مسئول کارگاه آفرینش‌های هنری ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان ادامه داد: در طرف دیگر تیری وجود دارد که با شکستن سر یکی از غنچه‌ها به درون گل محمدی دیگری فرو رفته و استعاره به شهادت حضرت علی‌اصغر (ع) دارد.

وی ابعاد کتیبه را 80 سانتی‌متر در 4.25 متر عنوان و تصریح کرد: جنس بدنه این کتیبه از چوب ساج و قطعات مس با آبکاری طلا به وزن 600 کیلوگرم شکل گرفته و در بالای کتیبه دیگر و پنجره قتلگاه که توسط همین کارگاه ساخته شده و بر فراز قتلگاه حرم مطهر امام حسین (ع) نصب می‌شود.

۱۳۹۳/۱۰/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...