نسخه چاپی

تحریم اقتصادی مقدمه تحریم انتخابات در ایران است

عکس خبري -تحريم اقتصادي مقدمه تحريم انتخابات در ايران است

خبرگزاری فارس: كارشناس مسائل سیاسی گفت: تحریم اقتصادی استكبار جهانی مقدمه تحریم انتخابات در ایران است و حضور میلیونی مردم در راهپیمایی 22 بهمن پاسخ عملی ملت به هرگونه تحریم اقتصادی غرب بود.

محمدحسین صفارهرندی شب گذشته در نشست « انتخاب اصلح » در حوزه انتخابات در دانشگاه علوم پزشکی بابل اظهار داشت: امروزه مهم‌ترین دغدغه کشور موضوع انتخابات است و مسئله‌ای که قبل از انتخابات قابل بررسی است فتنه سال 88 و آمیخته شدن حوزه‌های مختلف با یکدیگر که بدترین آن منزوی شدن حوزه نیروهای داخلی با خارجی و آلوده شدن جریان‌های بیرون نظام با جریان داخل نظام است.

وی افزود: دشمن به نتایج این آشوب و بلوا در کشور دل بسته بود اما حماسه نهم دی، خط پایانی بر همه دل مشغولی‌های دشمنان داخلی و خارجی بوده است.

صفارهرندی ابراز داشت: بعد از ناامیدی دشمن با خلق حماسه 9دی و ناکامی در راهپیمایی 22 بهمن، تحریم اولین گزینه‌ای بود که عنصر دموکراتیک غرب برای ایجاد آشوب و برانگیختن بخشی از جامعه علیه بخش دیگر به کار برد. این در حالی است که دشمن معتقد است در ارتباط با ایران تحریم چندان تاثیرگذار نیست.

وی بیان داشت: براندازی نظام ایران از اهداف مهم و راهبردی دشمنان است و این دشمنان قسم خورده برای رسیدن به اهداف شوم درصدد هستند محبوبیت و رابطه بین مردم و حکومت را کاهش دهند و برای کاهش این محبوبیت از هیچ اقدامی دریغ نمی‌کنند.

صفارهرندی اظهار داشت: دشمن سعی دارد با تحت فشار قراردادن حکومت، احساس ناتوانی حکومت را به مردم القا کند تا آثار سوء آن در زندگی مردم نمایان شده و فاصله بین مردم و حکومت ایجاد شود.

مشاور فرهنگی فرمانده کل سپاه تصریح کرد: دشمن ادعا می‌کند که این تحریم‌ها برای مجازات حامیان ایران است، ولی در حقیقت مجازات مردم را مدنظر قرار داده و تنها دلیل تحریم کشور به خاطر علاقمندی مردم نسبت به حاکمان نظام و انقلاب است.

صفارهرندی تصریح کرد: دشمن درصدد است میزان مشارکت مردم در انتخابات تا حداقل ممکن تزلزل یابد که در این راستا درصدد تحریم انتخابات به دنبال تحریم اقتصادی است.

وی بیان داشت: آنچه امروزه در محافل ضد انقلابی مطرح است تلاش برای کاهش مشارکت مردم و حضور کمتر از 30 درصدی مردم در انتخابات است تا زمینه برای نکوهش دولت فراهم و اوضاع را به نفع خود رقم بزنند و از طرفی هم تلاش دشمنان برای اقدامات نظامی بین‌المللی علیه ایران توجیه داشته باشد چرا که سرکوب حکومتی که نماینده اقلیت است بهتر از حکومتی است که نماینده اکثریت باشد.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: مردم با این آگاهی که میدان انتخابات ملاک سنجش دشمنان است و مهم‌ترین راهکار ملت در مقابله با دشمن، حضور باشکوه و کم‌نظیر در راهپیمایی 22بهمن که یکی از پرحجم‌ترین و باشکوه‌ترین راهپیمایی‌های دوران انقلاب و مقدمه حضور گسترده در انتخابات است را انجام دادند تا پاسخی محکم به کسانی باشد که مشتاق جدایی مردم از حکومت هستند.

صفارهرندی عنوان کرد: دشمن با ایجاد مشکلات اقتصادی از جمله آشوب و نابسامانی در بازار سکه و ارز سعی داشت سبب ایجاد ریزش‌ها در ایام‌الله دهه فجر سال جاری و فاصله بین مردم و حکومت شود و از این رو تلاش کند حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن کاهش یابد، اما حضور مردم نتایج محاسبات دشمن را معکوس کرد.

مشاور فرهنگی فرمانده سپاه افزود: جنگ و دعوای اصلی بین ایران و غرب بر سر حوزه‌های نفوذی است با وجود اینکه گفته می‌شود موضوع هسته‌ای سبب این دعوا شده است.

وی خاطرنشان کرد: امروز مردم ما شاهد هستند که ژئوپولیتیک جهان دچار تغییر شده و به فرموده مقام رهبری، جهان در پیچ تاریخی قرار گرفته است.

صفارهرندی ادامه داد: با تحولاتی که در منطقه ایجاد شده مردم می‌دانند که تنها با پناه بردن به مقام معظم رهبری و حکومت جمهوری اسلامی ایران می‌توانند در امان بمانند چرا که سرنوشت مردم عراق و افغانستان به همگان ثابت کرد پناه بردن به دشمن چه عواقبی در پی خواهد داشت.

این مسئول در پایان اذعان داشت: همه نظریه‌پردازان موافق و مخالف به حضور گسترده مردم ایران در انتخابات اشاره دارند که حاکی از ناکام ماندن تلاش‌های دشمن در این باره است.

۱۳۹۰/۱۲/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...