نسخه چاپی

رئیس كمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با نما :

صداو سیما در نقدها مظلوم است/مسئولیت به فتنه گران نطفه فتنه جدید است

عکس خبري -صداو سيما در نقدها مظلوم است/مسئوليت به فتنه گران نطفه فتنه جديد است

عبدالرضا مصری گفت:متاسفانه جریانی شكل گرفته كه این گونه عمل می كند و معتقد است باید به اصحاب فتنه مسوؤلیت بدهیم.

عبدالرضا مصری رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با خبرنگار نما در رابطه با سخنان رئیس جمهور مبنی بر هجمه به صدا و سیما گفت: البته بنده به این سخنان حمله نمی گویم، نقدی است که رئیس جمهور و یا نماینده ای می تواند به موضوعی داشته باشد؛ البته نقد قابل احترام است و باید مورد بررسی قرار گیرد.
وی افزود: اما این را باید بدانیم که تمام دولتها گذشته بدون استثنا، حال چه به صورت علنی و چه غیر علنی از صداو سیما نقد دارند ؛ به خاطر اینکه تمام دولتها حتی دولتی که خود بنده وزیر آن بودم، به صدا و سیما نقد داشتیم چرا خدمات دولت را خوب منعکس نمی کند ؟! علت این است که کسانی که در دولت و مجری هستند، با یکسری مسائلی سر و کار دارند که مسائل دیگر جامعه را کمتر می بینند ؛لذا فکر می کنند صدا و سیما باید وقت مسائل آنها پوشش بدهد.
نماینده مردم کرمانشاه خاطر نشان کرد: در صورتی که صدا وسیما باید همه مردم و دولت را با هم ببیند. از طرفی چون ما در داخل کشور تحمل نقد نداریم بنابراین همه دولتها، البته این موضوع منحصر به دولت آقای روحانی نیست بلکه در دولت آقای احمدی نژاد و خاتمی و ... هم مطرح بود. همه دولتها به صدا و سیما گلایه و نقد داشته اند! منتهی عده ای خفیف تر و به صورت خصوصی به خود صداو سیما می گفتند و رسانه ای نمی کردند. اما برخی اوقات هم رسانه ای می شود به خاطر تبلیغاتی که به نظر بیاید ،دولت بیشتر کار می کند و صدا و سیما کم کاری می کند .
وی یادآور شد: صداو سیما در این نقدها مظلوم است ؛ چراکه اگر دولت را غلیظ جلوه دهد برند دولتی به آنها می خورد و گفته می شود جیره از دولت می گیرد و از طرفی اگر نقدی را وارد کند می گویند مخالف دولت است؟! و به دولت گوشه و کنایه می زند. به نظر من صدا و سیما تا به حال رسالت خود را هم در انعکاس خدماتی که دولتها انجام دادند و هم در انعکاس نظرات مردم برای دولتها به خوبی انجام داده است. خدمات صدا وسیما قابل سپاسگزاری و تشکر است.اما فرمایش رئیس جمهور را هم هیچگاه به عنوان حمله تلقی نکردم.
وزیر اسبق دولت نهم در ادامه از اقدامات سازمان صدا و سیما در انعکاس حماسه نه دی تقدیر کرد و گفت: اقدام صدا و سیما در انعکاس حماسه نه دی قابل تقدیر است. شاید برخی ها بگویند که چه اتفاقی افتاده که صدا و سیما این قدر فیتیله نه دی را بالا آورده ؟! این نقد درستی است که امسال بسیار غلیظ تر دیده شد. اما ریشه درست تری هم دارد. علت این است که برخی ها می خواهند فتنه را یک جریان انتخاباتی معرفی کنند و با ساده انگاری از این موضوع بگذرند.
وی تأکید کرد: چون حوداث فتنه88 برای نظام ما خسارات بسیاری به بار آورد نباید فتنه به عنوان یک جریان عادی،عنوان شود.از طرفی فتنه خط قرمز ماست و عده ای اصرار دارند تا در جامعه جریان فتنه 88 را سبک کنند. در حالی که جامعه بر روی فتنه حساسیت دارد و دیدیم که مردم هم این حساسیتها را هم پذیرفتند .
مصری ادامه داد: برخی فکر می کنند که باید فضایی را برای برگشت فتنه گران به دامن انقلاب درنظر بگیریم ، من در پاسخ به اینها می گویم این فرصت برای توبه و بازگشت به نظام داده شد، 5 سال فرصت، بحث یک روز و دو روز نیست. آنهایی که فریب خورده بودند به آغوش ملت بازگشتند و غالب سلیقه های سیاسی درحال فعالیت هستند. اما فتنه گرانی که اصرار بر جریان فتنه دارند 5 سال فرصت داشتند، خدا رحمت کند؛ مرحوم حاج حبیب الله عسکراولادی حدود 7-6 ماه از تمام بنیه انقلابی و سابقه مبارزاتی خود مایه گذاشت تا که فتنه گران به دامن مردم باز گردند ولی آنها نمی خواهند بر گردند و به ایشان هم جواب مثبتی ندادند.
رییس فراکسیون حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد : به نظرم صدا وسیما در این که ابعاد فتنه مشخص و تبیین کرد تا این حوادث دیگر تکرار شود نشود، کار مفیدی را انجام داده است، همچنان که معتقدم حادثه عاشورا نباید به عنوان یک روز عادی قلمداد شود زیرا ممکن است به مرور زمان ، حق را به یزدیان بدهیم. بالاخره اگر یک نفر دزدی کرده باشد و مکافات را آن را دیده است اما بخواهیم اکنون او را رئیس کلانتری کنیم خطاست. متاسفانه جریانی شکل گرفته که این گونه عمل می کند و معتقد است باید به اصحاب فتنه مسوؤلیت بدهیم. آنها می گویند توبه کردیم ! ماهم قبول کردیم و انشاالله دیگراز این غلطها نخواهند کرد؛ اما معنای آن نیست که مسوؤل فلان پست و جایگاه شوند. زیرا این عمل نطفه فتنه دیگری است که به دست خودمان بنیان می گذاریم و این خطرناک است.

۱۳۹۳/۱۰/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...