نسخه چاپی

عضو كمیسیون صنایع و معادن در گفتگو با نما :

سرگردانی كشاورزان و صنعتگران در مسیر تولید / هیچ یك از تسهیلات كشاورزان در حمایت از تولید پرداخت نشده است

عکس خبري -سرگرداني کشاورزان و صنعتگران در مسير توليد / هيچ يک از تسهيلات کشاورزان در حمايت از توليد پرداخت نشده است

سید هادی حسینی گفت:باید بگویم در منطقه مازنداران تقریبا قطب كشاورزی كشور محسوب می شود،هیچكدام از افرادی كه از طریق بانكها به صندوق و توسعه معرفی شده اند؛ نتوانستند از وامشان استفاده كنند.

سید هادی حسینی عضو کمیسیون صنایع و معادن در گفتگو با خبرنگار نما ازعدم پرداخت وام بانکها از صندوق توسعه ملی به بخش تولید در حوزه کشاورزی و صنعت خبر داد و گفت: مهم ترین مساله ای که در این شرایط به وجود آمده است؛ سرگردانی کشاورزان و صنعت گرانی است که به صندوق توسعه ملی برای دریافت وام حمایت از تولید، معرفی می شوند. باید بگویم در منطقه مازنداران تقریبا قطب کشاورزی کشور محسوب می شود،هیچکدام از افرادی که از طریق بانکها به صندوق و توسعه معرفی شده اند؛ نتوانستند از وامشان استفاده کنند.
وی افزود: متاسفانه بدون دلیل این صندوق افراد واجد الشرایط را به بانکها ارجاع می دهند و بانکها نیز آنها را به صندوق و توسعه ملی . در نهایت به نظر می رسد آنها عملا نمی خواهند وجوه مربوط به توسعه و حمایت از تولید را پرداخت کنند و این قضیه سبب شده است، آنچه که در مجلس و دولت در تصمیم گرفته شد در سال تولید ملی، برای حمایت و کمک به بخش تولید و کشاوزران پرداخت شود،عملا اجرایی نشود.
نماینده مردم قائمشهر تصریح کرد: به نظر من علت خاصی نمی تواند داشته باشد. البته آنها باید توضیح بدهند که چرادر کشوری که رهبری معظم و مجلس تاکید بر تولید می کند، تولید کننده به میدان می آید تا با استفاده از بخشی از ظرفیتهای نظام برای حمایت از تولید قدم بردارد؛ مواجه می شود که همین مقدار تسهیلاتی که دولت و مجلس گذاشته اند تا وامی پرداخت شود، صندوق توسعه و بانک مردم را سرگردان می کنند و عملا امکان استفاده از ظرفیت را فراهم نمی کنند؟! این چه خواهد شد جز نارضایتی مردم و تولید کننده ؟
عضو مجمع نمایندگان استان مازنداران خاطر نشان کرد: با توجه به این موضوع که به آخر سال نزدیک شده ایم، اعلام کرده اند، چون آخر سال است نمی توانیم این وام را پرداخت کنیم! در نتیجه موضوع را به سال آینده می کشانند و دوباره باید تمام سندها ارزیابی شود و طرحها نوشته شود و همین امر مشکلات فراوانی را برای مردم ایجاد می کند. ضمن آنکه در برآوردهای امسال که باید این وام تعلق می گرفته تا افراد برنامه هایی که در نظر داشته اند، و باید انجام دهند.
وی خاطر نشان کرد: این موضوع تنها برای کشاورزان منطقه مازندران اتفاق نیفتاده است بلکه تمام کشاورزان کشور درگیر این مسأله هستند.

۱۳۹۳/۱۰/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...