نسخه چاپی

موافق تعدد لیست‌ها نیستم

عکس خبري -موافق تعدد ليست‌ها نيستم

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ‌‌‌‌‌‌‌‌درباره ارائه لیست‌های متعدد از سوی اصولگرایان، ‌گفت: با تعدد لیست‌ها موافق نیستم اما مردم باید با دقت در لیست‌ها، افرادی را كه دارای تخصص و شرایط نمایندگی هستند، انتخاب كنند.


آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی عضو جامعه روحانیت مبارز در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی باشگاه خبری فارس «توانا» با اشاره به نتایج نظرسنجی‌‌های معتبر مبنی بر حضور حداکثری مردم در انتخابات مجلس نهم، اظهار داشت: قاعدتاً مردم با احساس وظیفه در استقبال از سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن، در انتخابات هم بر اساس وظیفه دینی خود مشارکت گسترده‌ای خواهند داشت.

وی درباره تأثیر اخلاق‌مداری سیاسیون در جلب مشارکت مردم، متذکر شد: مردم به اصل نظام پایبندند اما در عین حال نباید برخی بداخلاقی‌ها را به پای نظام بگذارند.

نماینده سابق ولی فقیه در سپاه تأکید کرد: دشمن با گذشت 33 سال متوجه شده است که پشتوانه نظام جمهوری اسلامی، مردم هستند از این رو جرأت در افتادن با چنین کشوری را ندارد.

وی با اشاره به امیدواری دشمن در ضعیف شدن پشتوانه مردمی نظام، یادآور شد: بنابراین آنها درصددند از طریق کاهش مشارکت مردمی در انتخابات به کشور آسیب بزنند.

* استفاده انتخاباتی از بیت‌المال ممنوع و حرام است

آیت‌الله موحدی‌کرمانی در ادامه در خصوص استفاده برخی کاندیداهای یک جبهه انتخاباتی از بیت‌المال برای اهداف حزبی، تصریح کرد: استفاده از ثروت‌های دولتی ممنوع و حرام است و این اقدام باید جرم تلقی شود.

وی ادامه داد: چنین افرادی که در تبلیغات خود از بیت‌المال استفاده می‌کنند باید رد صلاحیت شوند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تبلیغات معقول و کمک‌های مردمی به جبهه‌های انتخاباتی مورد اشکال نیست، خاطرنشان کرد: استفاده برخی نامزدها در استفاده از بیت‌المال برای جذب آرای مردم باعث تنفر آنها می‌شود.

وی در بخش دیگری از گفت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌وگوی خود، درباره ارائه لیست‌های متعدد از سوی اصولگرایان، ‌اظهار داشت: بنده با تعدد لیست‌ها موافق نیستم اما مردم باید با دقت در لیست‌ها افرادی را که دارای تخصص و شرایط نمایندگی هستند انتخاب کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ابراز عقیده کرد: مردم باید پس ار بررسی تمام لیست‌های انتخاباتی با تشخیص خود یا از طریق مشورت با دیگران به افراد اصلح رأی دهند.

وی با اشاره به شاخص‌های مورد توجه مردم برای انتخاب کاندیداهای موردنظر، خاطرنشان کرد: کسانی که در فتنه دخالت داشته و با سکوت خود در آن ثأثیرگذار بوده‌اند، شایستگی حضور در مجلس را ندارند.

* نامزدهای انتخابات به مردم وعده غیرواقعی ندهند

آیت‌الله موحدی کرمانی با ارائه تذکراتی به نامزدهای مجلس نهم تصریح کرد: رعایت اخلاق اسلامی و عدم توهین و تخریب یکدیگر در جریان تبلیغات از اصول اساسی است.

وی ضمن تأکید بر حفظ حرمت افراد، گفت که نامزدهای انتخابات صرفاً باید برنامه‌های خود را مطرح کنند و از دادن وعده‌هایی که در تخصص و حوزه آنها نیست، پرهیز کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: صداقت نامزدهای انتخاباتی با مردم و فریب ندادن آنها از عوامل مؤثر رأی دادن مردم به کاندیداها محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مردم عاقل و متدین هستند و اگر ببینند کاندیدایی راه غلط و ناروایی را پیش گرفته است، به او رأی نخواهند داد.

۱۳۹۰/۱۲/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...