نسخه چاپی

كاهش آلایندگی خودروها تا 50 درصد

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفته است كه در حال حاضر تمامی محصولات ایران خودرو دارای استاندارد زیست محیطی یورو 4 هستند. این اقدام كاهش مصرف سوخت پنج تا هفت درصدی برای تمامی محصولات را به همراه داشته و موجب كاهش 35 تا حداكثر 50 درصدی گازهای آلاینده نیز شده است.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، هاشم یکه‌زارع اظهار کرده است که برنامه جامعی برای ارتقای استاندارد آلایندگی محصولات ترسیم شده و بر مبنای آن تا سال 1404 کلیه تولیدات این شرکت مطابق با استاندارد آلایندگی حداقل یورو 6 و استانداردهای روز جهانی عرضه خواهد شد.

رسیدن به تولید موتورهای کم مصرف و توربو شارژ و خودروهای هیبریدی از دیگر برنامه‌های ایران خودرو در زمینه حفاظت از محیط زیست است.

وی با بیان این‌که تولید خودروهای هیبریدی یا همان برقی و بنزینی که در 10 سال اخیر به صورت جدی وارد صنعت خودروی جهان شده، موجب کاهش چشمگیر مصرف سوخت خودروها خواهد شد، افزود: این مسیر امور تحقیقاتی برای تولید خودروهای هیبریدی هم‌اکنون در این شرکت آغاز شده است.

یکه‌زارع گفت: تولید موتورهای کم مصرف در کلاسهای 1.2 و 1.4 را به صورت جدی آغاز کرده و همزمان برای تولید خودرو با موتور توربوشارژ پیشرفته در حال مطالعه هستیم. در نیمه دوم سال 1395 شاهد تردد خودروهایی با پلاتفرم جدید و موتورهای کم مصرف با مالکیت ایران خودرو خواهیم بود.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو خاطرنشان کرد: نقشه راه گروه صنعتی ایران خودرو در جهت حفظ محیط زیست، تولید خودروهای هیبریدی، افزایش موتورهای کم مصرف و تنوع سبد سوختی محصولات، تدوین شده و در حال اجرا است. در این زمینه تمامی فرایندهای تولید خودرو و تامین‌کنندگان که تحت نظارت شرکت ساپکو هستند، بر مبنای استاندارد یورو 4 ارتقا یافته‌اند.

۱۳۹۳/۱۰/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...