نسخه چاپی

نخست وزیر ژاپن: هیچ رابطه ای بین اسلام و تندروی وجود ندارد

« شینزو آپه» نخست وزیر ژاپن با بیان اینكه « گروه های تندرو و تروریستی مانند داعش كه در سوریه و عراق پراكنده شده اند،خطری بزرگ برای جامعه جهانی هستند»، تاكید كرد كه « هیچ رابطه ای بین اسلام و تندروی وجود ندارد».

به گزارش نما به نقل از ایرنا، نخست وزیر ژاپن که به مناسبت سفر منطقه ای خود و از جمله مصر با «محمد عبدالهادی علام» سردبیر روزنامه مصری الاهرام گفت وگو کرده، گفت که نگران اوضاع کنونی خاورمیانه است.وی افزود: خاورمیانه امروز با مشکلاتی بی سابقه مواجه است و آن ظهور عناصری تندرو و تروریست بویژه داعش است که نظام جهانی را تهدید می کنند.

شینزو آپه خاطرنشان کرد: داعش و دیگر عناصر تندرو و تروریست در کشورهایی مانند سوریه و عراق پراکنده و به تهدیدی بزرگ برای جامعه جهانی تبدیل شده اند.

نخست وزیر ژاپن درعین حال تصریح کرد که انتظار دارد کشورهای بزرگ منطقه از جمله مصر تلاش های زیادی را برای تحقق ثبات در منطقه و حل مشکلات آن انجام دهند.

وی در ادامه تاکید کرد که ژاپن از این تلاش ها البته درعرصه های غیرنظامی با قدرت حمایت می کند.

شینزو آپه که به سئوالی در باره اوضاع خاورمیانه و تحولات شتابان در آن پاسخ داد، اظهارداشت: خاورمیانه از مهمترین منابع انرژی در جهان و یک منطقه راهبردی مهم برای خدمات حمل و نقل است.

نخست وزیر ژاپن افزود: خاورمیانه در زمینه تلاش های برای مبارزه با تروریسم و جلوگیری از انتشار سلاح های کشتار جمعی بسیار مهم است و شکی نیست که ثبات جهان و از جمله ژاپن ارتباطی مستقیم با صلح و آرامش در این منطقه دارد.

وی اضافه کرد: ما خاورمیانه را منطقه ای دور از ژاپن نمی دانیم و این پنجمین سفر من به خاورمیانه در خلال ۲ سال است.

شینزو آپه گفت: درصدد ایجاد روابطی وسیع و همکاری هایی همه جانبه بین ژاپن و خاورمیانه در زمینه های انرژی، منابع طبیعی ، سیاسی ، امنیتی، اقتصادی و فرهنگی هستیم و این اندیشه در این دو سال تغییر نکرده است.

۱۳۹۳/۱۰/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...