نسخه چاپی

كره‌زمین هفت دهم درجه‌ گرم‌تر شد

رئیس اداره پایش اداره‌كل محیط زیست استان زنجان گفت: طی 100 سال گذشته دمای هوا هفت دهم درجه افزایش پیدا كرده است.

به گزارش نما به نقل از فارس، علی اسدی بعد از ظهر امروز در کارگاه آموزشی آلودگی هوا ویژه خبرنگاران با گرامیداشت روز هوای پاک اظهار داشت: به دلیل اهمیت هوای پاک در زندگی انسان‌ها روزی با این عنوان نامگذاری شده است.

وی با تاکید بر اهمیت هوای پاک خاطرنشان کرد: هوای پاک نقش مهمی در سلامت انسان و موجودات زنده داشته و مهم‌ترین ماده حیاتی بعد از آب به شمار می‌رود.

رئیس اداره پایش اداره‌کل محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه انسان برای به دست آوردن انرژی به هوا نیاز دارد، افزود: هر انسان روزانه به طور متوسط 22.6 کیلوگرم اکسیژن مصرف می‌کند.

این مسئول با اشاره به اینکه منابع آلاینده هوا به دو نوع قابل تقسیم است، تصریح کرد: این تقسیم‌بندی شامل منابع آلاینده طبیعی و منابع آلاینده مصنوعی است.

اسدی آتش‌فشان را از جمله منابع آلاینده طبیعی عنوان و بیان کرد: منابع مصنوعی که توسط انسان ایجاد می‌شوند خود به دو نوع منابع ثابت و منابع متحرک مثل خودروها تقسیم می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه آلاینده‌های هوا دارای اثرات منطقه‌ای و جهانی هستند، بیان داشت: گرمایش جهانی و تغییرات آب و هوا از جمله اثرات جهانی و اثرات بهداشتی و اثرات منفی روی گیاهان از جمله اثرات منطقه‌ای آلاینده‌های هوا محسوب می‌شوند.

رئیس اداره پایش اداره‌کل محیط زیست استان زنجان به افزایش دمای هوا اشاره و عنوان کرد: طی 100 سال گذشته دمای هوا هفت دهم درجه افزایش پیدا کرده است.

این مسئول تصریح کرد: پدیده گرمایش زمین دلایل متعددی دارد که افزایش گازهای گلخانه‌ای، فعالیت آتش‌‌فشان‌ها و فعالیت‌های خورشیدی از جمله این دلایل به شمار می‌رود.

اسدی با بیان اینکه تغییر اقلیم امروزه یکی دغدغه‌های اساسی اندیشمندان محسوب می‌شود، گفت: این پدیده از بین بیش از 37 چالش مهم دنیا جزو مهم‌ترین چالش‌ها به شمار می‌رود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه گرد و غبار و ذرات معلق در کشورمان از چهار کانون منشا می‌گیرد، خاطرنشان کرد: شمال غربی عراق و شرق سوریه اصلی‌ترین کانون طوفان‌های گرد و غبار ورودی به کشورمان به حساب می‌آید.

رئیس اداره پایش اداره‌کل محیط زیست استان زنجان عنوان کرد: عواملی همچون نوع خاک، رطوبت خاک و پوشش گیاهی در ایجاد پدیده ریز گردها نقش مهمی دارند.

۱۳۹۳/۱۰/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...