نسخه چاپی

احتمال‎ توافق میان‎ انصارالله ‎و‎ رئیس‎جمهور یمن

یك شبكه تلویزیونی از احتمال توافق میان رئیس جمهور یمن و انصار الله برای آزادی رئیس دفتر رئیس جمهور خبر داد.

به گزارش نما به نقل از فارس، شبکه تلویزیونی المیادین از احتمال توافق میان عبد ربه هادی منصور رئیس جمهور یمن و انصار الله برای آزادی «أحمد عوض بن مبارک» رئیس دفتر رئیس جمهور خبر داد.

سه روز قبل جنبش انصارالله یمن، مسئولیت بازداشت رئیس دفتر رئیس جمهور این کشور را برعهده گرفت و با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که این اقدام به منظور جلوگیری از کودتا علیه توافق صلح صورت گرفته است.

پس از این بود که انصارالله به عبدربه هادی منصور ابلاغ کرد، تا زمانی که رئیس دفتر جدیدی انتخاب نشود، أحمد عوض بن مبارک آزاد نخواهد شد.

مهر ماه گذشته، رئیس جمهور یمن پس از گذشت دو هفته از امضای توافقنامه صلح و مشارکت با مخالفان بن‌مبارک را به عنوان نامزد نخست وزیری این کشور اعلام کرد اما جنبش انصارالله به عنوان رهبر مخالفان دولت صنعا مخالفت خود را با این اقدام رئیس جمهور اعلام و تأکید کرد که تعیین بن مبارک تصمیمی کاملا خارجی است. در نهایت نیز رئیس‌جمهور یمن ناگزیر شد تصمیمش را تغییر دهد.

بن مبارک متولد سال1968 میلادی در عدن است که از ژوئن سال 2014 میلادی ریاست دفتر عبد ربه منصور هادی رئیس‌جمهور یمن را به عهده دارد.
احمد عوض بن مبارک 18 ژانویه 2013 میلادی به سمت دبیر کل کنفرانس گفتگوی ملی یمن منصوب شد. وی دارای دکترای مدیریت کار از دانشگاه بغداد است.رئیس‌جمهور یمن، بارها بن مبارک را به عنوان نماینده ویژه خود به شورای امنیت سازمان ملل در نیویورک و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس، اعزام کرده است.

۱۳۹۳/۱۰/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...