نسخه چاپی

مدرك دادن پولی در آموزشگاه‌های ارشاد!

عضو كمیسیون آموزش مجلس با اشاره به اینكه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نظارت كافی بر بسیاری از آموزشگاه‌های خود ندارد، گفت: تنها با گرفتن پول به متقاضیان مدرك اعطا می‌شود.

به گزارش نما به نقل از فارس، حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا سلیمی، عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در خصوص آموزش‌های مهارتی توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: بعضی از رشته‌های مهارتی مانند گرافیک و کامپیوتر توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مدیریت می‌شود یعنی ارشاد به آموزشگاه‌ها مجوز می‌دهد.

وی ادامه داد: آموزشگاه باید مهارت‌ها را آموزش داده و در مقابل طبق روال قانونی مدرک تحصیلی به مهارت‌آموزها بدهند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سلیمی افزود: حتی بعضی از هنرستان‌هایی که برای این رشته‌های مهارتی مدرک دیپلم ارائه می‌دهند باید دروس علمی خود را در این آموزشگاه‌ها بگذرانند مانند گرافیک که باید دوره‌های علمی را در این آموزشگاه‌ها بگذرانند.

وی یادآور شد: متأسفانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نظارت کافی بر بسیاری از آموزشگاه‌های خود ندارند و بعضی از این آموزشگاه‌ها کلاس برگزار نمی‌کنند و تنها وجهی از متقاضیان دریافت کرده و در مقابل دریافت پول مدرک به آنها می‌دهند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: اینکه در مقابل اخذ وجه بدون طی مراحل آموزش به فردی مدرک داده شود خلاف قانون است و حساسیت نمایندگان را در کمیسیون آموزش و تحقیقات برانگیخته است.

حجت‌الاسلام و المسلمین سلیمی اضافه کرد: بحث‌های جدی در این خصوص وجود دارد مانند تحقیق و تفحص و سؤال مطرح است و انتظار این است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر مجموعه‌های خود نظارت بیشتری داشته باشد.

وی با بیان اینکه وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و علوم باید نقش ایفا کنند، گفت: این مدارس اعتبارشان بستگی به مهارت‌آموزی دارد اما متأسفانه مهارت‌آموزی صورت نمی‌گرید و به نظر می‌رسد با روندی که در صدور مجوز از طرف وزارت ارشاد صورت می‌‌گیرد، خلل وارد می‌کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سلیمی بیان داشت: اگر این روند ادامه داشته باشد قطعاً درخواست لغو مجوز این مراکز را خواهیم کرد به دلیل اینکه قدرت نظارت و مدیریت بر این مراکز وجود ندارد و در کمیسیون مطرح می‌کنیم و به صورت ویژه پیگیری می‌شود.

عضو کمیسیون آموزش مجلس خاطر نشان کرد: گفته می‌شود بعضی رابطه‌ها باعث شده این مراکز به راحتی مجوز بگیرند و بعضی از این مراکز بنگاه‌های درآمدزایی برای صاحبان آنها شده و از رانت‌های ویژه‌ای برای اخذ مجوز استفاده می‌کنند.

۱۳۹۳/۱۱/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...