نسخه چاپی

انتقاد شدید عمان از سیاست های نفتی ریاض

وزیر نفت عمان با انتقاد شدید از سیاست نفت ارزان كه توسط عربستان دنبال می شود گفت: «من واقعا نمی فهم چگونه حفظ سهم خود از بازار مهمتر از حفظ درآمد نفتی شده است. ما یك وضعیت انفجاری در بازار نفت پدید آورده ایم كه بد است؟».

به گزارش نما به نقل از تسنیم، عمان که بزرگترین تولیدکننده غیرعضو اوپک در منطقه خاورمیانه است به شدت سیاست نفت ارزان را که از سوی کشورهایی مثل عربستان دنبال می شود مورد انتقاد قرار داد.

عربستان به بهانه مقابله با نفت شیل تولیدی در آمریکا سیاست کاهش قیمت نفت را در پیش گرفته است و با دامن زدن به افت قیمت نفت باعث شده است زیان زیادی به تولیدکنندگان نفت از جمله عمان وارد شود.

به گزارش بلومبرگ وزیر نفت عمان در جریان یک کنفرانس در کویت گفت: «عمان به دلیل افت قیمت نفت با شرایط واقعا سختی مواجه است».

محمد الرومحی افزود: «من واقعا نمی فهم چگونه حفظ سهم خود از بازار مهمتر از حفظ درآمد نفتی شده است. ما یک وضعیت انفجاری در بازار نفت پدید آورده ایم و این وضعیت یکی از شرایطی است که برای هر تجارت بد است».

79 درصد بودجه عمان به نفت و گاز وابسته است و بودجه سال 2015 این کشور بر پایه نفت 85 دلاری بسته شده است.

این کشور در ماه نوامبر 2014 بالغ بر 926 هزار بشکه در روز نفت تولید کرد. تولید نفت عمان در این ماه به کمترین رقم از می 2013 رسیده است.

وزیر نفت عمان افزود کشورش برای جبران کاهش درآمدهای نفتی به برنامه فروش دارایی های دولت در بخش انرژی ادامه می دهد. این برنامه 10 سال پیش آغاز شد.

۱۳۹۳/۱۱/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...