نسخه چاپی

افشای جزییات شكنجه خانم رئیس‌جمهور

رئیس‌جمهور برزیل پس از سال‌ها تحمل شكنجه و حبس در دوران حكومت نظامی سابق این كشور هنوز با مشكلاتی در جویدن و غذا خوردن مواجه است كه از جابه‌جا شدن فكش به دلیل شكنجه‌های سابق ناشی شده است.

رئيس‌جمهور برزيل پس از سال‌ها تحمل شكنجه و حبس در دوران حكومت نظامي سابق اين كشور هنوز با مشكلاتي در جويدن و غذا خوردن مواجه است كه از جابه‌جا شدن فكش به دليل شكنجه‌هاي سابق ناشي شده است.

ایسنا نوشت: بر اساس اتوبيوگرافي ديلما روسف، اولين رئيس‌جمهور زن آمريكاي جنوبي كه روز دوشنبه در رسانه‌هاي برزيل منتشر شد،‌ وي تحت شكنجه بوده است.

به گزارش خبرگزاري فرانسه،‌ رئيس‌جمهوري برزيل براي اولين بار فاش كرد: اين شكنجه‌ها با شوك‌هاي الكتريكي آغاز و سپس بيشتر مي‌شد و پس از آن من را از پا آويزان مي‌كردند.

روسف 64 ساله پيش از اين تجربيات خود را از رژيم نظامي سابق برزيل در سال 1964 تا 1985 ميلادي در يك شوراي حقوق بشر منطقه‌اي بازگو كرده بود اما جزئيات اين شكنجه‌ها تاكنون افشا نشده بود.

در سال 1970 ميلادي،‌ هنگامي كه روسف تنها 22 سال داشت، دستگير و سه سال در زندان‌هاي ريودوژانيرو، سائوپائولو و بلوهوريزونته زنداني شد.

وي در بلوهوريزونته و در سن 16 سالگي مبارزات خود را در كنار چريك‌هاي برزيلي آغاز كرد. وي در همين شهر با بدترين روزهاي زندگي خود مواجه شد. نظاميان او را متهم كردند كه به رهبري چريك‌هاي عليه حكومت كمك كرده تا فرار كند در حالي كه او حتي تا به امروز چنين اتهامي را رد مي‌كند.

وي در افشاگري‌هاي تازه خود آورده است: فك من در رفت و اين باعث مشكلات بعدي شد. البته اين شكنجه‌ها بخشي از زندگي من هستند.

در ماه مه سال جاري ميلادي روسف 64 ساله در يك كميسيون حقيقت‌ياب با هدف بررسي جرايم مرتكب شده توسط رهبران سابق نظاميان در برزيل، سوگند ياد كرد.

بر اساس آمارهاي رسمي، در جريان رژيم نظامي برزيل 400 تن كشته يا ناپديد شدند، در حالي كه در شيلي 3200 تن و در آرژانتين 30 هزار تن مفقود و كشته شدند.

۱۳۹۱/۳/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...