نسخه چاپی

جذب قاضی زن امسال میسر می‌شود

عکس خبري -جذب قاضي زن امسال ميسر مي‌شود

رئیس مركز جذب و آزمون قوه قضائیه تصریح كرد: با موافقت ریاست قوه قضائیه در آزمون جذب قضات، بانوان نیز در این آزمون پذیرش می‌شوند.


به گزارش نما به نقل از خبرگزاري دانشجو ، دكتر عليرضا عالي‌پناه امروز در نشست خبري در ساختمان قوه قضائيه در خصوص برنامه‌هاي مركز جذب و آزمون در زمينه جذب طلاب گفت: در آيين نامه جذب طلاب مواردي براي جذب حوزويان به طور خاص پيش بيني شده است.

وي در خصوص ابهامات به وجود آمده در خصوص مركز متصدي جذب قضات تصريح كرد: مركز جذب و آزمون متصدي جذب قضات است و در قم نيز مركزي پيگير اين امر است.

رئيس مركز جذب و آزمون قوه قضائيه گفت: اين مركز با استفاده از سخت افزارهاي موجود رسماً جذب قضات از ميان طلاب را پيگيري مي‌كند.

عالي پناه افزود: بزودي سامانه ثبت نام جذب افراد معاف از آزمون وزارت از تاريخ دهم تيرماه بر روي سامانه معاونت آموزش و تحقيقات قوه قضائيه ايجاد مي‌شود كه افراد واجد شرايط مي‌توانند ثبت نام كنند.

وي با اشاره به تفاهم نامه معاونت آموزش و تحقيقات قوه قضائيه و مركز مديريت حوزه‌هاي علميه گفت: براساس اين تفاهم نامه در قبال حمايت‌هاي مالي قوه قضائيه از مركز تخصصي حقوق و قضاي اسلامي، مقرر شد تا محتواي آموزشي در نظام پذيرش طلاب مطابق نياز قوه قضائيه تنظيم شود تا از ميان فارغ التحصيلان اين مركز قضات مورد نظر جذب شوند.

رئيس مركز جذب و آزمون قوه قضائيه افزود: براساس هماهنگي با سازمان سنجش امتحان كتبي جذب قضات امسال از طريق اين سازمان برگزار مي‌شود و مقرر شده تا ثبت نام از سوم تا دهم مهر ماه سال جاري صورت گيرد.

عالي پناه در ادامه تصري كرد: آزمون جذب قضات 25 آبان ماه امسال در مراكز استان‌هاي مهم و كلان شهرها برگزار مي‌شود.

وي با اشاره به موافقت رياست قوه قضائيه با امكان جذب بانوان براي تصدي مسندهاي مربوط به قضاوت گفت: براساس كار كارشناسي انجام شده و موافقت رياست قوه قضائيه در آزمون كتبي امسال از بانوان نيز ثبت نام به عمل مي‌آيد و از بين پذيرفته شدگان آزمون نيز تعدادي از بانوان طي روند گزينش جذب خواهند شد.

رئيس مركز جذب و آزمون قوه قضائيه افزود: بنا به دستور رياست قوه قضائيه در پذيرش 500 قاضي ويژه شوراي حل اختلاف نيز تعدادي نيز از بانوان جذب خواهند شد.

عالي پناه با اشاره به تفاوت تعداد نفرات پذيرفته در آزمون و نفرات تاييد شده نهايي گفت: به دليل وجود مراحل مختلف در تاييد نهايي پذيرفته شدگان همواره تعداد نفرات ورودي مركز جذب با تعداد قضات خروجي يكسان نيست، بنابراين پذيرش سالانه 800 قاضي براساس نفرات خروجي بررسي مي‌شود.

وي با اشاره به پذيرش قاضي براي مناطق محروم گفت: امسال از دارندگان رتبه‌هاي 1733 تا 2500 براي جذب مناطق محروم دعوت شده و در حال حاضر ظرفيت و نياز مناطق محروم مشخص شده است كه اين افراد 10 سال متعهد مي‌شوند تا در مناطق محروم فعاليت كنند.

رئيس مركز جذب و آزمون قوه قضائيه با اشاره به شرط معدل براي پذيرش نخبگان گفت: آنچه در جذب اختصاصي مورد نظر ما بوده، احراز صلاحيت علمي است و به همين دليل معدل معيار قرار گرفته است.

عالي پناه با اعلام مواد آزمون كتبي قضاوت گفت: حقوق مدني، حقوق تجارت، آيين دادرسي مدني، آيين دادرسي كيفري، حقوق جزاي عمومي و اختصاصي، حقوق اساسي و فقه و اصول مواد آزمون كتبي جذب قضات است.

وي خاطرنشان كرد: براي طلاب و غيرطلاب و مردان و زنان اين مواد يكسان است، اما منابع فقه و اصول و ضرايب دروس براي طلاب و دانشگاهيان متفاوت است.

۱۳۹۱/۳/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...