نسخه چاپی

افتتاح سد "ایوشان" در خرم آباد توسط جهانگیری

عکس خبري -افتتاح سد "ايوشان" در خرم آباد توسط جهانگيري

معاون اول رییس جمهور در جریان سفر به استان لرستان، سد ایوشان در شهرستان خرم آباد را افتتاح كرد.

به گزارش نما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، اسحاق جهانگیری پس از افتتاح سد ایوشان، از امکانات فنی و تاسیسات جانبی مربوط به انتقال آب از این سد بازدید کرد و با توضیحات وزیر نیرو و مسئولین پروژه، در جریان جزئیات و نحوه احداث سد قرار گرفت.

مطالعه سد ایوشان از سال 79 آغاز شد و عملیات اجرایی آن در سال 83 با هدف آبی کردن کشت 4400 هکتار زمین کشاورزی منطقه و ایجاد 2500 فرصت شغلی و نیز توسعه گردشگری در سطح منطقه کلید خورد. این سد در 57 کیلومتری شهر خرم آباد و بر روی رودخانه هرود واقع شده و مساحت حوضه آبخیز رودخانه هرود تا محور سد مخزنی ایوشان 120 کیلومتر مربع است.

سد ایوشان از نوع خاکی ـ سنگ ریزه‌ای با هسته رسی و ارتفاع آن از کف پی 72 متر و عرض تاج از بدنه اصلی 8 متر است.این سد گنجایش 52 میلیون متر مکعب ذخیره آب را دارد و با بهره برداری از آن 4400 هکتار از اراضی دیم منطقه به کشت آبی تبدیل می‌شود.

سد ایوشان خرم آباد یکی از طرح‌های بزرگ عمرانی و اقتصادی لرستان است که علاوه بر توسعه بخش کشاورزی، تامین آب شرب مصرفی و ذخیره سازی روان آبها، به عنوان یک طرح عمرانی درآمدزا نقش موثری در شکوفایی و رونق اقتصادی استان دارد.

۱۳۹۳/۱۱/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...