نسخه چاپی

« مدرسه تدبیر » همان دانشگاه ایرانیان نیست؟!

به گزارش نما، هميشه اين نگراني در بين جامعه وجود داشته؛ جماعتي كه به واسطه رأي مردم در فرآيند انتخابات، زمام امور در قوه مجريه را در دست مي‌گيرند، پس از مدتي تمركز خود را بر «استمرار قدرت در دولت» گذاشته و از امور مهم كه با محوريت خدمت به مردم صورت مي‌گيرد، فاصله مي‌گيرند.
هميشه اين نگراني در بين جامعه وجود داشته؛ جماعتي كه به واسطه رأي مردم در فرآيند انتخابات، زمام امور در قوه مجريه را در دست مي‌گيرند، پس از مدتي تمركز خود را بر «استمرار قدرت در دولت» گذاشته و از امور مهم كه با محوريت خدمت به مردم صورت مي‌گيرد، فاصله مي‌گيرند.
آنچنان كه در دولت‌هاي گذشته بودند دولتمرداني كه تلاش خود را بر موفقيت در انتخابات مجلس شوراي اسلامي گذاشته يا آنكه تمام تشكيلات خود را براي پيروزي در آوردگاه انتخاباتي رياست جمهوري قرار مي‌دادند، غافل از آنكه رأي‌دهندگان به آنها در انتخابات، چشم به راه تحقق وعده‌ها و شعارهاي تبليغاتي نامزد پيروز مانده‌اند.
حكايت امروز برخي از دولتمردان هم شباهت عجيبي به مقدمه فوق دارد و اين جامعه را به شدت از تكرار خاطرات تلخ گذشته نگران كرده چراكه آقاي حسام‌الدين آشنا مشاور فرهنگي رئيس‌جمهور و رئيس مركز بررسي‌هاي استراتژيك رياست‌جمهوري روز دوشنبه در نشست خبري خود جملاتي نگران‌كننده بيان مي‌كند مبني بر اينكه‌ مدرسه عالي تدبير با هدف تربيت نيروهاي پژوهشگر در عرصه سياست عمومي راه‌اندازي مي‌شود.
وي همچنين در ادامه تشريح مي‌كند: با انجام اين كار و پيوند آن با اتاق ‌فكر استان‌ها و شبكه مطالعات سياستگذاري عمومي (شمس) سه حلقه مكمل براي ايجاد تحول در عرصه سياست عمومي كشور تشكيل مي‌شود و دستاوردهاي ارزشمندي را كسب خواهيم كرد.
اين سخنان كه با استقبال رسانه‌هاي طيف تجديدنظرطلب هم مواجه شد، اين شائبه را مطرح مي‌كند كه آيا دولتمردان يازدهم هم مانند برخي از سابقون قوه مجريه قصد باقي ماندن در عرصه قدرت آن هم با توسل به تشكيل مدرسه و دانشگاه و غيره را دارند؟ و آيا دانشگاهي را كه احمدي‌نژاد در پايان هشت‌سال دولتش راه‌اندازي كرد آنها مي‌خواهند در سال اول تأسيس كنند؟!
اگر اين نيست پس چه ضرورتي وجود دارد كه با وجود اين همه دانشگاه دولتي، آزاد، غيرانتفاعي و خصوصي و غيره، مؤسسه تدبير راه‌اندازي كنيم؟
واقعاً بهتر نيست دولتمرداني كه با شعار «گشايش محسوس معيشتي و اقتصادي در زندگي خانوارهاي ايراني» روي كار آمدند، تمركز خود را به كنترل تورم، افزايش توليد، ايجاد اشتغال و در مقامي بالاتر تحقق اقتصاد مقاومتي گذاشته و اجازه بدهند مردم به دور از كارهاي تبليغاتي و انتخاباتي آزادانه رأي خود را در انتخابات مجلس دهم و انتخابات رياست جمهوري دوازدهم به صندوق رأي بيندازند؟
آيا اين شبيه همان كاري نيست كه رئيس‌جمهور گذشته با عنوان دانشگاه ايرانيان صورت داد و همفكران آقاي حسام‌الدين آشنا و ديگران به شدت نسبت به آن واكنش نشان دادند؟
كاش آقاي حسام‌الدين آشنا و برخي ديگر از دولتمردان يازدهم به خاطر داشته باشندكه يك‌سوم از عمر دولت به سر آمده و تعلل در خدمت‌رساني و عمل به شعارهاي انتخاباتي نه تنها با واكنش مردم در پاي صندوق‌هاي رأي مواجه مي‌شود بلكه عمري پشيماني و ندامت را در پيش خواهد داشت.
منبع : روزنامه جوان

۱۳۹۳/۱۱/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...